Volvo V60

Nagyobb, kényelmesebb, biztonságosabb az elődjénél.
Volvo V60

Mielőtt belemennénk a részletekbe, érdemes egy kitekintéssel kezdeni, hogy lássuk mi újság Magyarországon a kombik piacán. Tavaly az egész szegmens 6788 darabos értékesítést produkált, a tisztább kép miatt érdemes kivenni a Škoda Octáviát, mert a cseh autó 3500 darabos teljesítése nem csak a típus kiválóságának, hanen az állami tendereken való kiváló szereplésnek is köszönhető.

A prémium kombik eladásai a következőképpen alakultak 2017-ben: a Mercedes C volt a harmadik helyezett (68 db), mögötte végzett az előző V60-as 67 darabbal. A BMW hármas kombi 127 egységgel hozta el az ezüstöt, a 327 példányban elkelt Audi A4, és az A4 allroad quattro pedig megnyerte az aranyat.

Ebbe a ligába érkezik az újdonság, amely 4,76 méteres hosszával túlnő az elődjén, a csomagtartójának a mérete pedig 529 literes. Ha csak a csomagtartó méretet nézzük, akkor vezető lesz svéd, mert a konkurensek el vannak maradva: Audi A4 505 liter, a BMW 3-as 495, a Mercedes C pedig 490 literes teret kínál.

Az újdonság sokat nőtt a beltérben is, a hátsó ülések térd helyére hívták fel a figyelmet a rendezvényen, ami leelőzi a kategória társakat és persze az előd modellt is.

Az újdonság a Volvo nagy autós padlólemezén nyugszik (SPA), erre épül a 90-es család és az XC60 is. A biztonsággal nem lesz gond, nem csak az autó "vas" része van rendben, hanem az elektronika és a vezetési asszisztensek terén is jól áll a V60. Az újdonság sávtartó rendszere a látható felfestéseknél 130 km/órás sebességig tud korrigálni, fékezni - és ha része a felszereltségnek - akkor a szembe jövő jármű esetén vészfékezni is.

A 10 650 000 forinttól induló életstílus kombi nagyon elegáns, ez a skandináv stílusú, visszafogott elegancia az utastérben is folytatódik. A fabetétek és a belső kidolgozása nagyon jó és hangulatos.

A sajtótájékoztatón a közel jövőből lehozott a Volvo egy problémát, mivel az autó összes lámpája – a gyakorlatilag örök életű LED-ekből áll – ezért vicces lesz a rendőri ellenőrzés itthon. A fő kérdés: van-e az izzókészlet az autóban... Azért érdemes lesz a kocsiban tartani egy készletet.

Az első körben két felszereltséggel lesz elérhető a V60, az Inscription és a Momentum mellett kapható még az Exterior Styling Kit, amellyel az autó külsejét lehet dögösebbé és sportosabbá varázsolni.

A motorok terén két tölthető hibrid képviseli a zöldséget, ezek 340 és 390 lóerősek, mindegyikük négykerék-hajtású. A benzines belépő modellt a 190 lovas kétliteres, turbós képviseli, egy lépcsővel fölötte a T5-ös 250 lóerővel hasít, a sportmodellt 310 lóerős motor hajtja. A dízelekből kettő is elérhető, a D3-as 150, a D5-ös pedig 190 lovas.

A V60 tovább repíti a Volvo jól menő szekerét: a svédek nemrég nyitották meg amerikai gyárukat, a tengerentúlon az XC60-al bezsebelték az év szabadidő-autója díjat, az eladásaik pedig rekordot döntöttek a világ minden részén.

Európában idén az XC40 megnyerte az Év autója díjat, a cím és a vele járó felhajtás jót tesz majd az eladásoknak is.

Benedek Attila

Fotó: a szerző

Kapcsolódó cikkek

Volvo XC60 hibrid teszt

Volvo XC60 T8 Inscription teszt II. – Álruhás versenyautó és kényeztetés

Nem biztos, hogy érdemes a versenyezni a Volvo közepes méretű suvjával

DS3 Crossback

DS3 Crossback teszt II. – Luxus kicsiben

Kipróbáltuk a francia luxusmárka, stílusos belépő modelljét