Suzuki Vitara teszt – Okosabb és két lézerrel érzékel

A Suzuki megtisztelte a hazai vevőket azzal, hogy Európában az elsők között nálunk dobta piacra a friss Vitarát. Mi is kipróbáltuk.
Suzuki Vitara teszt

Mielőtt a konkrét változásokra rátérnénk, egy fontos kitérő, amit jó tudni. Pár dolog változott a Suzukival kapcsolatban a vevők fejében, az egyik és legfőbb, hogy a mi autónk egész jól levetette az olcsó autó imázst. Erre példa a 4x4 hajtás terjedése, ide fontos megjegyzés tartozik: az AllGrip nem párosítható az alacsony felszereltségekkel. Az eddigi tíz százalék körüli négykerék-hajtás megrendelés, már elérte a 15-20 százalékot. Ebben rendesen benne van a Suzuki és az autós szaksajtó kommunikációja is: végre megértették a vevők, hogy a 4x4 hajtás - ebben a kategóriában - nem egyenlő a terepjárással, hanem a biztonságot fokozó elem.

A ránc-felvarrott verziót a legkönnyebben a LED-es hátsó lámpákról, az új, már függőleges osztású hűtőrácsról és

az alatta lévő rácsozatban ülő, négyzetes dobozkáról ismerhetünk fel. Ide költözött az egyik érzékelő, a másik, ami dupla lézerrel és kamerával működik, az a szélvédő felső részén kapott helyet.

Az újdonság körülbelül félmilliós felára érhető, hiszen megérkezett a fedélzetre számos vezetés-támogató kütyü, amely kifinomultabban működő fékasszisztenst, megjelenő holttér figyelést, jelzőtábla felismerést is tartalmaz. A holttér figyelés már nem csak menet közben működik, hanem tolatáskor is, mikor például beláthatatlan helyről állunk ki. A dupla lézeres technikának köszönhetően okosabb az adaptív sebességtartó, azaz a tempomat is. Ezen rendszerek frissítése azért fontos, mert az autóiparban manapság ez a terület fejlődik a leggyorsabban, azaz ezek a technikák avulnak el a leghamarabb. Így már a kategóriájában napra kész a Vitara.

A változások között található a két friss szín, az egyik az igen jól mutató halványkék, a másik pedig a korábbi dobostorta vagy kolbászzsír barnás-sárgának egy halványabb verziója. Persze megmaradtak a kétszínű fényezésű verziók. Az utastérben a műszerek átalakultak és frissültek, tapintható változást a puha műanyagból készült műszerfal burkolat jelenti.

Első körben az első hajtású modellek kerültek gyártásra, ezért a hazai menetpróbán a 140 lóerős, első hajtású verziót próbálhattuk ki. Ez lesz különben a hazai piacon a sláger modell. Az 1120 kilós autó és a 140 lóerős motor párosa jó dinamikát biztosít, a sietésnél remek aláfestést ad a remek motorhang. A stop-start rendszer jól működött, a kezdeti 7,1 átlagot levittük a próbánk végére 6,3 literre. A városi fogyasztás erről nem lesz sokkal magasabb. Ez reménykeltő a turbós motortól.

Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet 6MT 2WD GL+

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4175/1775/1610 mm

Motor: 1373 cm3, 140 LE/ 5500, 220 Nm/1500-4000

Gyorsulás (0-100 km/h): 9,5 s

Ár: 4 770 000 Ft (Alapár: 5 500 000 Ft)

Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.

Kapcsolódó cikkek

Polaris RZR XP 1000 Turbo, UTV

Polaris RZR XP 1000 Turbo - Felépítés, tervezés és a műszaki finomságok

A sport célra használatos UTV-k egyik legjobbjának műszaki rejtelmei

Volvo V60

Volvo V60

Bemutatjuk a Volvo elegáns kombiját.

UTV

UTV – A forradalom előszobájában

Az UTV itthon még gyerekcipőben jár, az Egyesült Államokban a mindennapok része