Mercedes G modell – Mi ez nagy felhajtás a kocka körül?

Elsőre nehezen érthető: van egy 38 évig gyártásban maradt autó, aminek a 300 ezredik példányát tavaly júliusban adták át. A számok alapján nem kellene ennyire ikonként tisztelni. Ennek ellenére tud valamit a G.
Mercedes G modell

Az utód bemutatásakor a Merci főnöke példának felhozott pár legendás autót, a Porsche 911, Ford Mustang és a sirályszárnyas SL300 mellett ott volt a Jeep Wrangler is. Az utóbbi autó szögletességével és a jó terep képességével hódít, teljesen más, mint a ma divatos suvok, igazi terepjáró.

A Mercedes egy ideig, fontolgatta, hogy abba hagyja a gyártást, mert annyira lecsökkent a Graz-i üzem termelése. Ezt követően valami történt a világban, mert a gazdagok kb. 2000-től elkezdték bőszen vásárolni a nyolc és tucat hengeres változatokat. A Merci felvette a fordulatot és elkezdte piacra dobni a drágábbnál drágább kiviteleket, köztük a 42 centi körüli szabad-magasságot biztosító portál tengelyekkel szerelt, 6x6-os hajtású kisteherautót.

Az ausztrál katonaság részére 2007-ben kifejlesztett járgány 2013 és 2015 között került a civil piacra, az említett idő alatt mindössze száz példányt készítettek az 536 lóerős csodamasinából.

Ezt követte a szintén portál tengelyes, a terepjáró-képességeket az egekig emelt G 4×4².

A búcsút a nyitott Landaulet jelentette, amely feltette az i-re a pontot. Ezeket a limitált szériás különlegességeket gyorsan elkapkodták a vásárlók, akik között rengeteg gyűjtő is akadt. A lényeg, hogy a tehetősek között, komoly státusz szimbólummá vált az utóbbi bő tíz évben a csillagos terepjáró. A vicces az egészben, hogy a német masina nagyon jó terepen, mert az autó felépítése és a hajtásrendszere ezt lehetővé teszi, de a vásáslóközönség csak minimálisan használja sárban és derékig érő vízben. Hogy az árakkal képbe legyen valamennyire az olvasó, a típus alapára 36 millió forinttól indul...

Szerencsére a világjárókat és a terepen használókat sem hagyta cserben a Mercedes, mert Professional néven, háromliteres turbódízel motorral szerelve is árulták. Ehhez már járt a tetőcsomagtartó, a kivezetett levegőszűrő és sok más praktikus kiegészítő. Szóval a jó kinézet mellett, a tehetősek érdeklődésének köszönhető, hogy hatalmas slágerré vált a G.

Az újdonság ezért hasonlít annyira a sokáig piacon tartott elődjére. A korábban kivesézett technikához még annyit, hogy a komoly elektronikai háttér is segíti az újdonságot.

A 18 colos gumikon gördülő autó belsejében lévő képernyőt terepen is használhatják, mert a három külső kamera képét lehet váltogatni rajta. Mivel 2018-at írunk, a teljes felbontású (Full HD) kijelzőn megjelenő kép a terepezést is segíti. Az extrák között elérhető a 360 fokos kamera kép is, ahol felülnézetben látszik az autó.

Benedek Attila

Fotó: Mercedes-Benz

Kapcsolódó cikkek

Volvo XC60 hibrid teszt

Volvo XC60 T8 Inscription teszt II. – Álruhás versenyautó és kényeztetés

Nem biztos, hogy érdemes a versenyezni a Volvo közepes méretű suvjával

DS3 Crossback

DS3 Crossback teszt II. – Luxus kicsiben

Kipróbáltuk a francia luxusmárka, stílusos belépő modelljét