Lamborghini Urus - A suvok suvja

A világ és az autópiac változását mutatja, hogy a tíz évvel ezelőtt hihetetlenül hangzott, hogy Lamborghini szabadidő-autót fog gyártani. Ez be következett, de a divat akkora, hogy már a Ferrari is szövögeti a terveket a testes 4x4-es autójáról...
Lamborghini Urus

A Lambó tervezőinek nem volt egyszerű a dolga, az Urus-t úgy kellett poziconálniuk, hogy gyorsabb, durvább, lambósabb legyen az Audi Q7 legerősebb kivitelénél, de még Porsche Cayene Turbót is meg kellett "aláznia", minden tekintetben. A VW csoporton belüliség előnye, hogy arra az alapra építkeztek, mint az Audi és a Porsche. A motor sem az olaszok által érlelt gyöngyszem, a konszerben használt négyliteres V8-ast használták, a saját teljesítmény szintjükhöz igazítva.

A hengerűrtartalom választást nem a mérnökök hosszas számolgatása határozta meg, hanem a kínai állam. A világ legnépesebb országa, pár éve már a világ legnagyobb autópiaca és a legnagyobb luxusautó piaca is, ahol négyliter fölött, már durván megemelkednek a vámok és más fizetnivalók. Ez az oka a négyliteres motornak.

Az autó fényképeit nézve, a gyár által használt Super suv jelzőt nem kell nagyon magyarázni. Elég megnézni a fényképeket és végig böngészni a műszaki adatokat. Úgy látszik a Lambónál nem kávézással töltötték a fejlesztési időt: az új modelljük hozza az átlagos Lamborghinik szintjét.

A dupla turbóval szerelt, négyliteres V8-as van a motorházban, aminek 650 lóerő a teljesítménye és 850 Nm a nyomatéka. A százas sprintet 3,6 másodperc alatt teljesíti, innen 33,7 méteren belül áll meg. Kétszáz kilométer/órás sebességre 12,6 alatt gyorsul, a végsebessége 305 km/óra a 2200 kilónál kicsit könnyebb járgánynak...

Az extrák között 21 és 23 colos gumik találhatók, köztük négy-évszakos, téli, sport és minden terepre való. Az autóhoz kapható terep csomagban aljzat védelem, fém erősítésű lökhárítók találhatók, a pakk része még a homok és a terep állás a menetprogramok között.

Érdekesség, hogy a nagy kerekek nem csak a látvány miatt kerültek a négyszemélyes Lambóra: kellett a hely az elől 440 mm átmérőjű, hátul pedig 320 milliméteres féktárcsáknak, amelyek elöl 40, hátul pedig 30 milliméter vastagok... A tárcsák természetesen szériában karbon-kerámiából vannak.

A 171429 eurós alapautó (52 millió) 616 literes csomagteret rejt, ami a lehajtott hátsó ülésekkel 1596 literesre növelhető.

Benedek Attila

Fotó: Lamborghini

Kapcsolódó cikkek

Weisz Fanni, Lexus UX

Lexus UX – Technika, árak és a tapasztalatok

Megvan a hazai ára az új Lexus UX-nek

DS3 Crossback

DS3 Crossback teszt II. – Luxus kicsiben

Kipróbáltuk a francia luxusmárka, stílusos belépő modelljét

Volvo XC60 hibrid teszt

Volvo XC60 T8 Inscription teszt II. – Álruhás versenyautó és kényeztetés

Nem biztos, hogy érdemes a versenyezni a Volvo közepes méretű suvjával