Porsche Cayenne – Megérkezett az új generáció

A sportautóra specializálódott márkák között a Porsche ismerte fel először a szabadidő-autókban lévő lehetőségeket. A stuttgarti márka elég korán rástartolt erre a kategóriára, ami jól látszik az emelkedő eladásaikból. A siker folytatódik, megérkezett a Cayenne új generációja.
Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo

A Porsche még az őszi Frankfurti Autószalon előtt, augusztus végén leplezte le a legfrissebb Cayenne-t. Az előzetes premier érthető, így több figyelmet kapott az újdonság, és az IAA-nak nevezett rendezvényen pedig a Turbo kivitelt állíthatták a reflektor fénybe.

Az alapmodell sem vérszegény: a háromliteres turbós motorból 340 lóerőt és 450 Nm-t préseltek ki, a fölötte lévő teljesítmény szintet a Cayenne S jelenti, amelyben már 550 Nm és 440 lóerő található. Itt 2,9 literes a motor, de a turbófeltöltőből kettőt szereltek rá.

A Cayenne Turbo új generációjának az erőműve 30 lóerővel erősebb a kifutó modellben használtnál, az emelkedett teljesítmény szintet a négyliteres, dupla turbósból hozták ki. Az adatok lenyűgözőek, a V8-as motor 550 lóerőt és 770 Nm tud.

A sportkocsikhoz való hasonlítás nem véletlen, és nem csak abban merül ki, hogy hátul nagyobb és szélesebb a gumiabroncsa, mint elöl. A Turbo gyorsulása sportautó szintű: a 100 km/órás sebesség eléréséhez 4,1 másodperc szükséges, ha a Sport Chrono csomagot megrendeli valaki, akkor már csak 3,9 mp kell a százas sprinthez...

A 48 voltos elektromos rendszerrel szerelt autó, a körülményekhez igazodó, tanuló (adaptív) hátsó szárnnyal rendelkezik. Ennek hatékonyságáról annyit, hogy 250 km/órás sebességről való fékezéskor, a felemelkedő szárny, kereken két méterrel csökkenti a féktávot.

Ez csak ízelítő, a stuttgarti suv sok más remek technikai megoldással is elő rukkolt. Példa rá az új fejlesztésű féktárcsák, amelyek rendkívül hatékonyak, könnyűek és nem képződik rajtuk fékpor.

Benedek Attila

Fotó: Porsche

Kapcsolódó cikkek