Chris Harris: cikkíróból YouTube sztár
A Porsche rajongó Harris autós-újságíró karrierje 2002-ben indult, egy olyan magazinnál, amely a műfaj alapítója. Az Autocarról azt érdemes tudni, hogy autós hetilap és az egyik legbefolyásosabb, legjobb kapcsolatokkal rendelkező médium. Ez annak is köszönhető, hogy ez az újság volt a világ legelső autósújságja... Az első példánya 1895-ben jelent meg.
Harris végig járta a szamárlétrát, elmondása szerint a hamutartók kiürítésével kezdte a munkát, tehát teljesen alulról, gyakornokként kezdte a műfajt. Írásaival a hazai lapokban is találkozhattunk, mert magyar autósújságok is időnként átvettek Autocar anyagokat. Ennél a lapnál ragadt rá a Monkey, majom becenév.
Az Autocar után társ alapítója volt a csak a weben megjelenő Drivers Republic-nak, innen ment át 2008-ban a sport és nagy teljesítményű autókra specializálódott Evóhoz. Utána volt még írásos munkálkodása az amerikai Jalopniknél is. 2012-ben kezdett önállósulni és elindította a saját YouTube csatornáját Chris Harris on Cars címmel. A vezetéstechnikára, technikára, sportosabb autókra fókuszáló csatorna igen népszerűvé vált, mert a 104 videója, két év alatt, 3,5 milliós nézettséget produkált.
2014-ben már a /Drive nélkül, teljesen önállóan vitte tovább a műsorát, a 350 ezer feliratkozó, harminc milliósra tornázta fel a nézettségét.
Ezt használta ki a Top Gear, amely a 2016-os műsorvezető váltás után, az új arcait kereste. 2016 júliusától Harris csatornája átköltözött a Top Gear alá, így most már ott jelennek meg a tesztjei, ahol elég sok sportautó, sportos gép megfordul.
Nem véletlen a műsorvezetőbe vetett bizalma a Ferrarinak és más 80-100 millió forint értékű vagy drágább sportkocsikat előállító cégnek: Harris jól vezet.
Nem csak a közúton terelgeti ügyesen a lapos és hangos autókat, hanem a versenypályákon is. Háromszor indult a Nürburgringi 24 órás viadalon, 2010-ben, első nekifutásra az abszolút negyedik helyen végzett csapattársaival, Porsche 911 GT3 RS-t terelgetve. 2016-ban végigversenyezte egy Bentley GT-vel a Blancpain GT szériát, és 48 ponttal a hatodik helyen végzett az amatőr pilóták között.
A pályaversenyzős karriert nem ma kezdte a népszerű műsorvezető, elsőként a Formula Palmer Audi sorozatban mérette meg magát (2000), majd jöttek a sportautók, a Renault Sport R.S. 01 és az Aston Martinokkal történő versengés.
Benedek Attila