Amikor a Toyota henger beindul – Hét újdonságot mutattak be japánok

A világ legnyereségesebb autógyártója szép esztendőre számíthat: itthon hét új modellt mutatnak be, amiből hármat ki is próbáltunk. Azzal indítunk, amit meg se nézhettünk.
Toyota Supra

Kezdjük azzal, amely lepel alatt volt: ez hozta lázba a legkevésbé a sajtótájékoztató résztvevőit. A Toyota illetésekei viszont a Birminghami Haszongépjármű Kiállításon nemsokára leleplezendő Proace City kishaszonjárműnek nagyon fognak örülni. Az öt és hétüléses személyautó verzióban elérhető masina ideális lesz majd a hétüléses kedvezmény igénybevételére. Az újdonság jól fogja támogatni a haszonjármű eladásokat is, mert hosszú és rövid tengelytávval is elérhető lesz a Proace City. Az új Toyota annak az együttműködésnek köszönhető, amelyet a Peugeot-t és a Citroënt tömörítő PSA csoporttal ”művelnek” a japánok. Így minimális pénzből tudják megújítani a haszonjármű választékukat.

Ha már az együttműködéseknél járunk. Nem mehetünk el szó nélkül az új Supra mellett. A rendezvényen ki volt állítva, sajnos menni nem lehetett vele, csak beleülni. A klasszikus sportautójegyeket felvonultató masina a BMW-vel közösen készült, a bajor megfelelője az új Z4-es. A kemény vonalas Toyota hívők valószínűleg a szamuráj kardjukba dőlnek a BMW-ből ismerős középkonzol látványától és a minden valószínűség szerint Münchenből érkezett, három literes, turbós sorhatos miatt.

A toyotások viszont nem ”hülyék”, komoly legenda építésbe kezdtek már az autó beharangozásánál is. Erre rátesz egy lapáttal, hogy jóval kevesebb példányszámban lesz elérhető a Supra, mint a Z4. Európában egy 900 darabos szériával nyitnak, ennek töredéke jut hazánknak. A limitált elérhetőségnek az eredménye, hogy igazi ritkaság lesz az új Supra, a kuncsaftok már most ”ölik” egymást a csúcsfelszereltségű, huszon milliós kupéért... A BMW-s ”házasságot” ez az nagyon ügyes húzás jól ellensúlyozza.

Az újdonság özönből a Supra inkább az imázs építésben veszi ki a részét. A Proace City már a számokat is jól tudja majd pörgetni. Az idei modell offenzívának az eredménye az lehet, hogy a japánok eladásai itthon és külhonban is igencsak megemelkednek, ami a márkát igen jó pozíciókba juttatja.

A Rav 4 a kategóriájának egyik legsikeresebb modellje, a Corolla pedig a legnagyobb számban eladott autótípusa a Földnek. A Camry a kategóriájának a bajnoka. Még nem nálunk, hanem az Egyesült Államokban. Kint annyira megy a kisteherautó és a suv mánia, hogy sok év óta a Camry legjobban fogyó, hagyományos személyautó...

Ezzel a Japánban gyártott modellel tér vissza Toyota az üzleti limuzinok piacára, ami a Ford Mondeónak és társainak a ligája. A dízel botrány egyik legnagyobb nyertesének tekinthető a Toyota, az utóbbi idők ”hibrid hengerével” nagyot tarolt, de nem csak nálunk, hanem Európában is. Ezt a zöld vonalat erősíti a Camry, amely a 2,5 literes, 218 lóerős hibrid rendszerével elég jónak ígérkezik. Ami durva a 4,9 méteres autóval kapcsolatban, az az utastér nagysága. Hatalmas és kényelmes a fülke, hátul kis túlzással táncterem található.

Az utastérben egyetlen fura dolgot vettünk észre, a barnás színű, váltó körüli burkolatot, ami első pillantásra elég érdekes volt.

Az igen megbízható műszaki oldal és a jónak tűnő fogyasztás párosa most egy aránylag jó külsővel és belsővel külsővel párosult. Ez a keverék valószínűleg elég sok flotta menedzsert és a használt dízel prémium autóval küszködő magán vevőt is megfog győzni.

Benedek Attila

Fotó: szerző, Toyota

Kapcsolódó cikkek

Formula-1 - A biztonság fejlődése

Formula-1 - A biztonság fejlődése

Az évtizedek alatt sokat fejlődött a F1 biztonsága