Az Év kisteherautója: Volkswagen Amarok V6!

A nemrég lezajlott Év kisteherautója választás meglepő eredménnyel zárult: egy ráncfelvarráson átesett és felfele pozicionált autó nyert, mögötte egy Mercedes-Benz és a teljesen új Toyota Hilux végzett.
Az év kisteherautója - VW Amarok V6

Romániában, három napig nyüstölte a huszonöt tagú zsűri a négy jelöltet és a konkurenseket. Pár évvel ezelőtt valószínűleg - simán - a leginkább munkára termett Toyota Hilux nyert volna, de az eltelt évek alatt sokat változott a kisteherautók piaca. A felénk különösen jó eladásokat elérő autófajta már nem csak a munkás emberek megbízható társa akar lenni, hanem a cégvezetők és a tehetősebb családok kedvence is

Náluk már életstílus autóként, szabadidős partnerként jelennek meg a kisteherautók. Ez a réteg nem a fehér alapszínű, fekete lökhárítós alapverziókat keresi, hanem az igen jól felszerelt, csillogó-villogó, dögös kinézetű, jól motorizált csúcs kiviteleket. Ennek a változásnak tudható be, hogy a VW gyártmánya nyert.
Ezért a jövőben talán két díjat kellene kiosztania a zsűrinek: egyet a megszokott, munkáról szóló járműveknek, a másikat pedig a csili-villi, erős verzióknak.

Az egykori népautósságából sokat vesztett a VW, mert mára az Audi alá pozicionált, prémium light márkává vált. Ennek a felfele váltásnak köszönheti az Amarok a sikerét, mert megérkeztek az Audikban is használt hathengeres dízelek, velük együtt a nyolc sebességes automataváltó is. A lóerőszám 163-tól indul, a csúcsot a 258 lovas kivitel jelenti.
A V6-os Amarok a Mercedes X osztálynak is köszönhette a létrejöttét, mert a Mercedes is szeretne az igen jó növekedés előtt álló szektor termelte haszonból részesedni. Úgyhogy a jövőben nem lesz ritka a nettó tízmillió millió fölötti árcédulával díszített, igen jól felszerelt kisteherautó.

A verseny elég szoros volt, a VW hajtáslánca mellett, a rendkívül kényelmes első ülések és a tágas fülke győzte meg a Nemzetközi Kisteherautó (IPUA) díj zsűri tagjait... A 2010 óta a piacon lévő és idén ránc felvarrt pickup-öt 56 ponttal jutalmazták.

A második helyezett lett a Nissan technikára épülő X osztály, nála jövőre érkeznek a nagyobb, hathengeres Mercedes dízel motorok. A félszáz pontot kapott autó piaci sikere borítékolható, mert a csillagos jelvénnyel szinte bármi eladható.

A szavazás nagy vesztese a jövőre ötven éves Toyota Hilux lett. A 41 ponttal harmadik helyen végzett a japán autó gyártójának a vigasza az lehet, hogy az egyik legszélesebb karosszéria választékot ők kínálják és itthon, szeptemberig 826 darabot adtak el ebből a típusból...

A Toyota gyorsan reagálhat az életstílus vonalra és az erősödő motorokra: a Land Crusierből viszonylag könnyen átemelhető a 2,8 literes, négyhengeres 177 lóerős kivitele, amely jól kiegészítené a most kínált 150 lovast.
A japánokat nem tudni, hogy elkapja-e a németek által gerjesztett teljesítmény hajhászat, bizonyára találnak - az előbb említettnél - erősebb dízelt a palettájukon. Más piacokon elérhető a Hiluxban combos erőmű, amely a négyliteres, 280 lóerős V6-os, ami benzin motor.

A negyedik helyezett szintén egy Nissan klón volt, amely mutatja, hogy az autógyári csoportok a jelvénycserés gyártásban még mindig jók. A Renault Alaskan is a Navara átjelvényezett változata.

Benedek Attila

Fotó: gyárak

Kapcsolódó cikkek

LEVC VN 50 - Megérkezett Magyarországra a londoni taxi, haszonjármű kivitele

LEVC VN 50 - Megérkezett Magyarországra a londoni taxi, haszonjármű kivitele

Különleges, tölthető hibrid kishaszonjárművel bővült a hazai kínálat.

Ford F150

Ford F150 kisteherautó

Az alumínium előnyei és hátrányai.

Az év kisteherautója - VW Amarok V6

Az Év kisteherautója: Volkswagen Amarok V6!

A német kisteherautó a kényelmével és az erős motorjával érdemelte ki a címet