Mini Countryman JCW ALL4 – Gyorsaság, fürgeség stílusosan

A Mini szabadidő-autó leggyorsabb verzióját tettük próbára.
Mini Countryman JCW ALL4 teszt

A John Cooper Works jelenlegi kivitelei 231 lóerőt teljesítenek, amihez 350 Nm társul. Az új modellben nem a korábbi 1,6-os motort használják, hanem a BMW turbómotorját. A hibridekben is alkalmazott erőmű fő előnye a kétliteres hengerűrtartalom, így az említett számokat a négyhengeres viszonylag könnyedén hozza. Ez reményt ad arra, hogy kisebb átalakításokkal ki lehet belőle hozni 280-300 lóerőt is. Az elmélkedés előrevetít egy jövőben érkező, egy még sportosabb kivitelt.

A fantázia világából térjünk vissza a magyar rögvalóságba, ami az Örkény körüli, másodrendű, településeket összekötő kanyargós utakat jelenti. Ugyanis ilyen környezetben próbálhattuk ki a 4x4-es Countryman legerősebb változatát.

Szerencsére a Mininél maradtak a bevált dolgoknál, és nem abból állt a legfürgébb kivitel elkészítése, hogy kapott egy erősebb motort és ráragasztották a JCW logókat. A szabadidő-autójuk is megkapta a nagyobb átmérőjű, a Brembótól érkezett fékeket. Ezért az első lökhárítón lévő nyílásoknak nem csak díszítő szerepük van, hanem ténylegesen segítenek a légáramlatok fékekhez és a levegő visszahűtőhöz való terelésében.

Az automataváltó már nyolc sebesség között váltogat és sportosabb az utastér is. A fülkéről annyit, hogy az Alcantara bőrrel burkolt, jó oldaltartású ülések fejtámlája nem állítható, az indulásnál a villódzó fényeket egy kicsit túl tolták a tervezők. A sok színes fény egy kicsit bazári hangulatot kölcsönöz a prémium autónak.

A sportos járműveknek egyik sarokköve, hogy mennyire használhatók a mindennapokban. Időnként becsúsznak bakik, mikor is a sportos, nagy kereketekkel rendelkező suv a hazai utakon rendkívül kényelmetlen és versenyautószerűen ráz. Szerencsére esetünkben ez nem áll fent, mert az elektronikai segítség mellett, a futóműhangolásnál is észnél voltak a tervezők.

A 4,3 méter hosszú Countryman szabad-magassága 16,5 centi és az autó nagyon jól használható a mindennapi életben. Az átlagnál magasabban ül benne a vezető, a terepjárás persze nem ajánlott, maximum nem túl gödrös, alacsony bakhátú földutakon. A rugózás alapállapotban kényelmes és sport állásban vált csak keményebbre.

A szilárd karosszéria és a jó futóművek párosát a vezetésnél érezni igazán: a sportos "terep" Mini nagyon pontosan irányítható. A gumik megnyikordulása nélkül is, jó kanyarsebességeket lehet elérni.
A jól megépített karosszériához, futóműhöz csatlakozik a pörgős motor és a váltó sem rondított bele a képbe, mert villámgyorsan kapcsol. A habot a tortán a hangok jelentették, mert pl. visszaváltásoknál durrog, és remek hangokat hallat. Az egész együtt olyan élményt ad, ami folyamatos vigyorgásra készteti a sofőrt.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila, BMW

Mini Countryman JCW ALL4

Hossz/szél./mag.: 4299/1822/1577 mm
Motor: 1998 cm3, 231 LE/ 5000-6000, 350 Nm/1450-4500
Gyorsulás (0-100 km/h): 6,5 s
Ár: 11 758 000 Ft (Alapár: 11 758 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

Kapcsolódó cikkek

Peugeot 508 SW

Peugeot 508 SW – Megérkezett a kombi változat!

Már elérhető a hazai kereskedésekben a Peugeot 508 SW

Ford Mondeo Vignale teszt

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Csendes kényeztetés

Benzines turbó motorral teszteltük a Mondeo csúcs változatát

SsangYong Tivoli teszt

SsangYong Tivoli DLX 1.6 XGI – Az első építőelem

A SsangYong belépő modelljét, a Tivolit teszteltük