Infiniti Q60S 3.0 AWD teszt – A kupé japánul I.
A magyar vásárlók német autó függősége elég komoly, ha ezt fokozni akarja valaki, akkor elég csak a prémium kategóriában szétnéznie. Itt a két bajor és a sváb gyártó portékái a menők, nem is nagyon gondolkodnak másban a hazai vásárlók, pedig akadnak lehetőségek. Nem is rosszak.
Hovatartozás
Az autógyárak pozicionálási módszerei és vevő felmérései talán a legjobbak a világon. Minden létező piaci rést képesek betömni és ami a legszebb: újat kreálni és igény teremteni az új területre. Ez odáig ment, hogy jó ideje nem csak a BMW M4 ligába tartozó erőgépek kaphatók, amelyek 430-510 lóerős, erősen sportos autók csoportja. Hanem ez alatt is nyitottak egy szegmenst, ami hasonlóan jól kinéző, de kevésbé kiélezett, a mindennapi használatra sokkal alkalmasabb erős kupékat és limuzinokat jelent. Esetünkben a Q60S közvetlen konkurense az Audi S5 Coupé, a BMW 440i és a Mercedes-Benz C430 AMG. Ez az a liga, ahol a sofőr nincs közvetlen életveszélyben a hátsó hajtás és a sok száz lóerő kombinációja miatt.
Az Infinitinél 405 lóerő áll rendelkezésre és a biztonságosabb összkerékhajtás viszi útra a lovakat. Fontos tudni a kupé hovatartozásának a boncolgatáskor, hogy a Q60S nem élsportoló. Tehát nem a pályanapokon használatos BMW M4 a konkurense. Hanem nagy túrakocsi, azaz Gran Turismo (GT), ami arra való, hogy jókat utazzanak vele, gyorsan és hosszan.
A motor és a hajtás
A díjnyertes dupla turbós motor 405 lóerejétől és a közel 500 Nm-től első pillantásra sokan megilletődnek és tartanak tőle. Mivel az SQ60 nagy túrakocsi és nehéz is (1785 kg), a lóerőszámot inkább kellemes erőtöbbletnek lehetne nevezni.
Ez az a fölény az utakon amivel a pirosnál le lehet gyorsulni a mellénk állók nagy többségét és ez biztosítja a tetszőleges tempóról történő erőteljes gyorsítást. Így közlekedni nagyon nagy élmény, amihez hozzájön, hogy az autó rendkívül elegáns és nem németesen hivalkodó.
Hajtás pajtás
A hajtáslánc mutatja, hogy ma mit tud az autótechnika: óvatos közlekedéssel 8-9 literes fogyasztás tartható, ami az ismerősöknek tartott gyorsulás bemutatókkal könnyedén túlszárnyalható. (Erőfeszítés nélkül, élvezetesen hozható a 16-18 liter.)
A gyorsulás a gyomorra és a testre is jól hat, ekkor jön elő az autóból a fújtatással megspékelt vadabb motorhang, ami az élményt jól fűszerezi. Az autó egyik "hibája", hogy a hangja szerény, ami még sportállásban, teljes gázos gyorsításnál sem mutat igazi vadságot. Ez a működés a mindennapokban használva kellemes, csendes, kifinomult autózást tesz lehetővé. Ami ha szükséges, villámgyors is tud lenni.
A hajtásrendszer plusz pontja, hogy mind a négy kerékre jut erő. Ez a gyorsításokat segíti és azzal az előnnyel jár, hogy síkos útfelületen jól lehet gyorsítani, nincs vacakolás a túlpörgő, leszabályzott hátsókerékkel. Saras, de jó minőségű úton sikerült körbe-körbe autózni, ezen a próbán kijött, hogy szerencsére megmaradt az autó hátsóhajtású jellege. Tehát ment azért ki a fara valamennyire a kikapcsolt kerék-kipörgésgátlónál, amikor határhelyzetbe került, akkor előjött az orrának a finom tolása. Ez a 4x4-es rendszernek köszönhető. Több próbálkozás a rendszer kiismerése nem volt, a tesztautó épségét nem akartuk kockáztatni.
Benedek Attila
Infiniti Q60S
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4690/1850/1390 mm
Motor: 2997 cm3, 405 LE/6400, 475 Nm/1600-5200
Gyorsulás (0-100 km/h): 5 mp
Ár: 18 350 000 Ft (Alapár: 18 090 000 Ft)
Tesztautó: Gablini Premium Kft.