Infiniti Q60S teszt – A kupé japánul II.

Kipróbáltuk az Infiniti gyönyörűségét, a motor és hajtás kielemezését követően most a belső és a külső jön. Jó tanács: aki nem szereti a feltűnést, az ne vásárolja meg!
Infiniti Q60S teszt

Az utastér hozza a műfajban elvárt színvonalat: valódi bőrök, valódi fémek, kifinomult ízlésvilág és egy japános furcsaság jellemzi. Érdekes, hogy a japán gyártókra még jellemző, hogy a ma már egyre fontosabb szerepet betöltő központi kijelző és szórakoztató rendszerek kezelésében (és néha a felépítésében) el vannak maradva.

A belső

A csúcsot az Audi és BMW jelenti, nyomukban szorosan ott a Range Rover két képernyős rendszere, és elviekben jó lesz Merci új megoldása is, amit nemrég vezetett be az A osztálynál.

Ezek könnyen kezelhetők és logikus felépítésű megoldások, velük még olyan felhasználók is könnyen elboldogulnak, akik nem kütyü rajongók. Fura, hogy ezen a téren általános a japán prémium gyártók lemaradása. A megoldás az lenne, amit a japánok a pályafutásuk elején használtak: a másolás. Egyszerűen alaposan ki kéne elemezniük a konkurencia rendszereit és jobbá kéne tenniük vagy legalább olyan jóra megcsinálni a sajátjukat.

Akkora baj, amit sejthet az olvasó a hosszasabb felvezetőből azért nincs: a két képernyővel működő központi kijelző felső részészének a kezelése megszokást igényel és a felbontása például térkép állásban nem az igazi. Ezt a németek és az angolok simábban, lazábban oldják meg, ennyi csak a gond, amivel nyugodtan együtt lehet élni a mindennapokban.

Az utastérben a feltűnő lilás szénszálas betétek dobják fel a jó illatú bőr garnitúrát, pozitívum, hogy a szellőztető rendszer, külön fizikai kapcsolókkal vezérelhető.

A hátsó ülések meglepően nagy ülőlappal és kicsi fejtámlával rendelkeznek, a fejteret korlátozza a meredek hátsó szélvédő, de a lábtér is behatárolja, hogy ki fér be. (Max. 165 cm.) Nem lehet előre dönteni a hátsó üléseket, így meg kell elégedni a 348 literes csomagtérrel és a hátsó ülésre pakolással.

Belülről kifelé

Ha valaki visszahúzódóbb természetű, az ne vásárolja meg a kupét, mert a pénzéért komoly mennyiségű figyelmet fog kapni. Nézik a szomszédos autókból és gyakorlatilag mindenhonnan, ahol emberek tartózkodnak. Volt rá példa, hogy este kijöttek a távolabb lévő kávéházból és megkérdezték, hogy Lexus vagy Acura, mert bent fogadtak... Egyik tipp sem jött be.

Ezek a tapasztalatok elmondanak mindent a Q60S külsejéről, az autó melletti másik fontos érv, hogy jóval kevesebb futkorászik belőle, mint a riválisokból.

A márka neve pedig jóval jobban cseng, mint a németeké, mert azokat eléggé "lelakta" az a tulajdonosi kör, akiket a kereskedések sem kedvelnek. Ezek azok a vásárlók, akiknek a pénzükön kívül nem sok mindenük van. Ennek a tulajdonosi körnek "PR munkájának" köszönhető a német márkák rossz híre és az általánosítások a tulajdonosokról.

A pozitívum található az extráknál is, itt nincs az az idegesítő németes fillérezgetés, hogy a kalaptartóért és a kesztyűtartó világításért is pénzt kérnek. Az Infinitinél olcsóbban lehet hozzájutni ekkora teljesítményhez, menetteljesítményekhez, ráadásul a kupéjuk jóval ritkább az utakon.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Kia Ceed

Kia Ceed

Praktikus és célszerű választás.

SsangYong Tivoli teszt

SsangYong Tivoli DLX 1.6 XGI – Az első építőelem

A SsangYong belépő modelljét, a Tivolit teszteltük

Ford Mondeo Vignale teszt

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Csendes kényeztetés

Benzines turbó motorral teszteltük a Mondeo csúcs változatát