Bridgestone Turanza T005 – A gyakorlatban

A 25 ezer végfelhasználót érintő felmérés eredményeit felhasználó új abroncs generáció hátterének a bemutatása után nézzük a gyakorlatot. Vezetéstechnikai pályán teszteltük az újdonságot.
Bridgestone Turanza T005

Az elmélet után következett a gyakorlat, amelyre a Hungaroringen lévő Groupama vezetéstechnikai centrumban került sor. Az autókat 1,4 literes VW Golf VII és Mercedes E220D képviselte. Rendezvény nem az igazi híresség nélkül, így került a képbe Pataki Zita, az RTL Klub időjósa. A műsorvezető hölgy lelkesen állt neki a próbáknak.

Az időjósnak a legjobban a nemsokára ismertetett mély vizes próba tetszett, amit többször is megcsinált. A köztes időben persze volt egy kis idő a szakmázásra is, elmagyarázta a zivatar és a zápor közötti különbséget is: mindkét intenzív eső, viszont a zivatarnál villámlik és dörög is! Egyébként civilben egy piros Fiat 500 XL-el jár.

Négy próbán lehetett tesztelni az abroncsot, a legegyszerűbbnek látszó volt a száraz úton való fékezés, itt úgy rontottunk sokat, hogy a maximális fékpedál nyomást nem tartottuk meg végig. Így lehetett értékes métereket veszteni a vészfékezéskor.

A másik száraz utas tesz 50 km/órás tempójú, kanyarodás közben történő kikerülés volt. A Golf és a testes Mercedes itt is jól szerepelt, páran "ütötték el" csak a kerékpárosokat jelképező akadályt.

A vizes próbák már egy fokkal izgalmasabbak voltak, a teszteléssel egy probléma volt csak: a T005 mellé nem volt betéve összehasonlításra egy másik abroncs. A gumi jól teljesített, főleg a két vizes próba volt meggyőző, de az lett volna az igazi, hogy ugyan azzal az autó típussal, de más abronccsal is tudtuk volna teljesíteni.

A Bridgestone viszont helyettünk is teszteltette a német minősítő intézettel, a TÜV SÜD próbáján legyőzte a prémium konkurenseket az újdonság. Mindez tudományosan megvizsgálva, azonos körülmények között lefuttatott tesztekkel. Ezt a tényt az amerikai stílusú, a konkurenseket nevén nevező összehasonlító anyagokban később publikálják majd. Egy fontos adatot emelnénk csak ki: vizes úton, 60 km/órás tempóról, átlagosan 2,3 méterrel hamarabb állt meg a T005-el szerelt autó, mint a versenytársak gumijain...

Két vizes próbát csináltunk még, egyiknél körpályán haladtunk, majd egy ponton ki kellett térnünk, hogy a babakocsit toló anyukát ki tudjuk kerülni. A másiknál hatvanas tempóval hajtottunk bele 6-7 centi mély vízbe, miközben előtte irányt váltottunk. Az utóbbi példa nagyon meggyőző és látványos volt, a meredek volt volt benne, hogy nem úszott fel az autó, hanem a mély víz lelassította, így csúszkálás nélkül tettük meg a hátralévő távot.

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Ford S-Max, Ford Galaxy

Ford S-Max és Galaxy Hybrid - A villamosítás megkezdődött

Hamarosan hibridként is elérhetők lesznek a Ford egyterűi.

EGR szelep tisztítás - Érdemes rá figyelni

EGR szelep tisztítás - Érdemes rá figyelni

A mai dízel és benzinmotoroknak a része az EGR szelep, aminek a cseréje nem olcsó mulatság.

Bridgestone Turanza T005

Bridgestone Turanza T005 – A gyakorlatban

Pataki Zitával együtt próbáltuk a Bridgestone legfrissebb abroncsát