Suzuki Vitara teszt – Már csak turbóval és extra garanciával

A hazai autóeladásokat vezető Suzuki Vitarának bemutatták a ránc-felvarrott változatát, amely külsőleg alig változott. Az átalakulás a lemezek alatt a legnagyobb.
Suzuki Vitara teszt

Már korábban lehetett tudni, hogy idén ősszel jön a felfrissített Vitara, mert az esztergomi gyár megszokott nyári leállása teljesen alkalmas arra, hogy a gyártósorokat átalakítsák és ráálljanak az új "típus" készítésére. Mivel a modell ciklusának kb. a felénél vagyunk, ezért nem ért váratlanul senkit az átalakulás. A biztos pont az volt még, hogy a jól bevált, 1,6 literes szívómotortól búcsúzni kell, köszönhetően az új környezetvédelmi előírásoknak. A helyére érkezik az SX4-SCross-ban és máshol is használt egyliteres, turbós motor. A hazai menetpróbával egybe kötött bemutatón a turbómotorok körül forgott a világ, ez volt a gyári kommunikáció középpontjában.

Érthető a dolog, mert amióta divatba jöttek a kis turbó motorok, az autósok elkezdtek rettegni (főleg Kelet-Európában, ahol nem három évre vesz autót a polgár), hogy mennyit bírnak ezek a kis erőművek. Pár márkánál, pl. VW-nél már sok vevő megégette magát a kicsi turbós és a turbós benzines erőművek megbízhatóságával és úgy általában a túlzott fogyasztásukkal. Ezért joggal tartanak a hazai vevők a drágán javítható motoroktól. Ráadásul az autósok tanultak a dízelek által jól beharangozott és be fekete propagandázott turbó és üzemanyag rendszerrel kapcsolatos hibákból és az ezzel járó horror javítási számlákból. Főleg a használt autóknál, mikor az 1,5 milliós autót, 400-500 ezerért lehet rendbe tenni...

Szóval itt vannak az említett tapasztalatok és most a Suzuki legnépszerűbb modellje is megkapja a kis turbós motort... Ezt kell a helyzetet kellett valahogy megoldania a gyárnak.Ezért kellett valami bizalom ébresztő dolgot kitalálni, hogy vevők megmaradjanak a hazai szabadidő-autós műfaj és autó eladások éllovasánál. A magyarán a megszokott Suzuki megbízhatóságot és meglévő alapvető bizalmat kellett a négyzetre emelni.

A megoldás az lett, hogy kijött a gyár a 3+7 éves garanciával, aminek a hét éves vagy kétszáz ezer kilométerre szóló garancia a fő eleme. Az utóbbi arról szól, hogy a motor, váltó, turbó hármas kapja meg ezt az extra garanciát. Így már a vevőknek jobban tetszik az ajánlat, amely érvényes persze a 110 lovas alapverzióra és a 140 pacis csúcs változatra is. És az SX4-SCross-nál is működik ez a dolog.

Ami megnyugtató még a garancián túl, hogy Suzukinak komoly a turbós múltja. Európában nem vagyunk annyira képben a Suzuki turbós történetével, amely egyik ága a kétkerekű üzletágtól jött. Ott már 1983-ban piacra dobták a turbós Katanát. A másik bizalmat építő dolog, hogy japán belpiacos Kei carokban, "ezer" éve használnak 660 köbcentis turbós motorokat, ebben a ligában pedig a Suzuki régóta piacvezető.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

UTV

UTV – A forradalom előszobájában

Az UTV itthon még gyerekcipőben jár, az Egyesült Államokban a mindennapok része

UTV, Polaris, Can-Am

A műfaj királyai – A két leggyorsabb és legdrágább UTV összevetése

Ha komoly "autós" élményekre vágyik, akkor ezek közül kell választania