Jeep Wrangler – Bőség a kiegészítőkből
Az Egyesült Államokban komoly háttéripar állt rá a Jeep gyártmányokra és a külsős cégek nagy figyelmet fordítanak a Wrangler kiegészítőkre. A Jeep ezerrel dolgozik azon, hogy vásárlók a márkakereskedésekben költsék el a pénzüket, ne pedig külsős
vállalkozásoknál. Ezért időt és pénzt nem kímélve az újdonság megjelenésével egy időben, piacra dobtak kétszáz fölötti kiegészítőt...
A tervezők alapos munkát végeztek, mert több, mint százezer munkaórát fordítottak az extrák megálmodására és tesztelésére. Ezek között megtalálható olyan lájtos dolgok, mint a tetőcsomagtartó, matricák és egy sok apró, például a kempingezést, szabadidő eltöltést segítő holmi.
A másik ligát olyan felszerelések, alkatrészek jelentik, amelyek az autós terepjárást teszik könnyebbé. Ezek között megtalálható az öt centis (2 col) emelést biztosító futómű szett, a beépítést követően már a Rubicon modell alatt elfér a hard core terepezők álma, a 37 col (94 cm) átmérőjű terepgumi is. Az említett emelő szett mellett csörlők, keréktárcsák, acél lökhárítók, sárvédők, csomagtartók, féktárcsák is kaphatók a Moparnál, ami a márka kiegészítőit és alkatrészeit árusító, cégen belüli cég.
Az újdonság megtartotta a lehajtható szélvédőt és a levehető ajtókat, amelyek már nagy-szilárdságú alumíniumból készültek. Ezért hasznos extra, a képeken is látható, acélcsőből készült ajtó. Ennek a vagány kinézet mellett az az előnye, hogy autós sziklamászáskor jobban látható a járgány közvetlen környezete. (Hogy hazánkban, hogy menne át műszaki vizsgán vagy mit szólna hozzá a rendőr, az egy másik kérdés.)
Benedek Attila
Fotó: Jeep