DS7 Crossback – Luxus, francia módra
A csúcsmodell premierje mellett, az első önálló hazai DS szalont is ünnepelhettük. Ugyanis 2018. december 1-től már végleg elkülönül a márka Citroëntől, ezért a szerviz és az eladás az anyamárkától eltérő helyen történik. Az igényes, öt autót befogadó budapesti szalonba az Emil Frey ruházott be.
A három benzin motor közül kettőt próbáltunk ki, mindkettőhöz az új, nyolc sebességes automataváltó csatlakozott. A 225 lóerős verzió hangja erős gyorsítás közben mintha erőteljesebb lenne. A szintén 1,6-os, turbós 180 lóerős változata ilyen esetben, talán csendesebben üzemelt. A váltó városi forgalomban simán váltott, lassú haladásnál sem lehetett bizonytalanságot érezni a működésében.
A motorokhoz annyit lehetne még hozzáfűzni, hogy a 400 Nm nyomatékú, kétliteres 177 lóerős dízel illik legjobban a szabadidő-autóhoz. Ez motor az ideális választás hozzá.
A belépő szintet a 130 lóerős PureTech benzines jelenti, de megtalálható még a szintén 130 lóerős dízel, ami 1,5 literes. Ezek a változatok kézi kapcsolású, hatsebességes váltóval is érhetők. Az alap benzines verzió 8 millió 990 ezertől indul, az árlista tetején a 177 lóerős dízel található, Prestige csomagban 13 millió 390 ezerért. Ezek az árak irányadók, az autók természetesen tovább extrázhatók.
Az ár kérdés, az árérzékenységéről híres hazai piacon igen fontos. Fontos adat, hogy a magánvásárlók által megvett DS7 árába, már beépítették öt éves szerviz díját. Ez nagy plusz pontot és nyugalmat jelent.
A sokak által várt modell a tölthető hibrid, amely 200 lóerős benzin motor és két 80 kW-os villanymotor nászának az eredménye. A zöld rendszámos autó 50-60 kilométeres elektromos hatótávot tud és ősszel lehet a kerekedésben keresni. Ez lesz a típus 4x4-es változata is.
Az utastérrel kapcsolatban a rövid próbákon olyan ”problémába” ütköztünk, hogy a masszázs ülések indítása az ülések szélén található, és utána lehet a menüben beállítani. Ez szokatlan volt, mert sokáig a központi menüben keresgéltük a kényeztető funkciót. A rövidebb karral rendelkezőknek lehet gond, hogy a menetprogram váltó a középkonzol jobb felső szélén található, ezt menet közben körülményes lehet elérni. A plusz pontok között ott a kardán alagút nélküli hátsó lábtér, ami akadálymentes lábhelyet biztosít. Hátul egyébként jól el lehet férni.
A DS prémium márka mögött működőképes filozófia található. A DS küldetése, hogy a francia luxust átültesse az autóiparba. Idevágó fontos adat, hogy az egyre jobban pörgő luxus ipar legnagyobb nevei franciák. Ők jól tudják, hogy mivel lehet vevőket” fogni”, ez az a társaság, akiktől nem szégyen tanulni. Lásd. bőrök, anyagok használata, gyártástechnológiák, stílusok átvétele, és a manapság egyre fontosabb: a kapcsolt szolgáltatások.
A DS7 4,57 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,62 méter magas, hozza a közepes méretű szabadidő-autók méreteit. A DS7-nél is szerencsére a fent említett francia luxus vonalat követik, és elég egyedire sikerült az autó és a benne lévő megoldások is.
A lámpák, főleg a lézer gravírozott hátsó világítótestek után, az utastérben látszik igazán a nagy nevektől történő tanulás. Az egyik jellemzője az öt különféle hangulatban elérhető autónak, hogy a különféle bőrökkel burkolt felületek nagysága hatalmas. A legnagyobbat a sárgásbarna nappa bőrös és a fekete, sötét szürke Alcantara ”ütötte”. Ezek gyorsan kiváltották az elismerést. Ehhez hozzájött az ülések különleges mintázata, a BRM Chronograph különleges órája a műszerfal közepén és a fém kapcsolók, tekerentyűk gyémánt és más különleges mintázata, amely a luxus óraiparból átvett technológiával készül.
Benedek Attila
Fotó: DS, szerző