Bemutatjuk az ogre&co közösségi elektromos robogó szolgáltatást

Olcsó, és nem nekünk kell a töltésével bajlódni.
Bemutatjuk az ogre&co közösségi elektromos robogó szolgáltatást

Update: az ogre&co megszűntette tevékenységét.

Itt az új, 100%-ban magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező, budapesti közösségi elektromos robogó-megosztó rendszer
, az ogre&o. Olcsó, környezetbarát és menő az új robogó!

A robogó segédmotoros kerékpárnak minősül a kresz szerint. Bukósisakkal használható, ezt ad is hozzá az ogre, méghozzá elég menőt.
Zéró tolerancia vonatkozik a robogókra, tehát nem szabad alkoholt fogyasztani vezetés előtt.
Járdán és biciklisávban nem használható. Legálisan használható viszont a buszsáv!
Álló kocsisort megelőzni piros lámpánál is legális.

Az ogre&co Budapest belterületén használható.

És biztonságos!

De ez egy 1 személyes jármű, direkt úgy alakították ki, hogy 2. ember ne tudjon ráülni.
Kötelező biztosítás, de még CASCO biztosítás is van rajta.
Alacsony a súlypontja, alacsony a jármű, mindenkinek földig ér rajta a lába.
80 kg a súlya a robogónak bukósisakkal és bukósisaktartóval együtt.
Az alacsony súly szintén a biztonságot szolgálja.
Rövid távon le lehet vele fékezni.
Szép íveket lehet vele tenni, élvezetes, lendületes vele a városi közlekedés.

Az Uber eltűnésével, a Bubi, Blinkee, GreenGo népszerűségének növekedésével alapjaiban változott meg budapesti közlekedés szerkezete. Mától pedig egy újabb lehetőség áll azok rendelkezésére, akik valamilyen okból nem tudnak, vagy nem akarnak saját gépjárművet fenntartani, ódzkodnak a tömegközlekedéstől, vagy csak egyszerűen és gyorsan olyan ügyet kell intézniük, amihez kényelmes, egyszerű, mobiltelefonról kezelhető közlekedési megoldást keresnek.

Az új közösségi elektromos robogó-megosztó rendszer arra az általános problémára reagál, hogy a fővárosi közlekedés szinte elviselhetetlen – egy munkanap alatt akár egy órát is lehet vesztegetni a fővárosban azzal, hogy az egyik helyről a másikba szeretnénk eljutni. Ez azonban, ahogy az alábbi példa is mutatja, többé nem lesz probléma az ogre mobilok használók számára!

A környezettudatos és fiatalos vállalkozás most 100 elektromos robogóval indul, és a terveik szerint hamarosan dinamikusan növekedni fogja majd flottája nagyságát.

A kulcs-nélküli közösségi elektromos robogó-megosztó rendszer – ahogy a hasonló megoldások - mobilalkalmazáson keresztül lesz kezelhető. A felhasználók a regisztrációt követően az applikáció térképének segítségével tudják kiválasztani és kezelni a hozzájuk legközelebb eső szabad járművet, amelyekkel egyszerű és könnyű felvétel után azonnal, és minden várakozás nélkül megkezdhetik a személyre szabott, és azonnali használatot, majd a hét bármely napján, a nap 24 órájában használhatják azt, minden további bürokratikus vagy szerződéses ügyintézés nélkül.

Bárki egyszerűen csatlakozhat a szolgáltatáshoz. Ehhez három egyszerű lépést kell majd csak a jövőben megtenni:

  1. Letölteni és telepíteni az alkalmazást bármelyik store-ból (App Store, Android Play)

  2. Elvégezni az online regisztrációt

Mit kell tudni a nemzetközi piacról?

2017 és 2018 között 39 db új robogómegosztó szolgáltatás indult, 2018 őszén összesen már 85 db ilyen szolgáltatás üzemelt a világon. Ebben az időszakban 25 ezer új robogót helyeztek üzembe a szolgáltatók. Ebben az időszakban a lengyel és a spanyol piac nőtt a leginkább (1151% és 498% növekedés). Világszerte közel 2 millió regisztrált felhasználó van az ilyen típusú közösségi közlekedési rendszerekben. Kifejezetten európai központú szolgáltatás: az ilyen jellegű szolgáltatások 84%-a az EU-ban van.

Az ogre&co árazása üde színfolt a hazai piacon: míg mások percdíjjal működnek, addig az ogremobilok használatát perc + km alapon számolja el a szolgáltató, így a kevésbé rutinos, lassabb felhasználók számára is kedvező lehet ez az ajánlat. Az új közösségi közlekedési eszköz árazása:

  • nincs havidíj

  • egy perc 20 HUF (+ megtett kilométerenként 79 Ft)

  • 10 Ft/perc parkolási díj

  • maximum fizetendő összeg egy napra: 7500 Ft

Az új közlekedési eszköz elsősorban a belvárosi közlekedésben életét szeretné könnyebbé tenni. Az elindulási szolgáltatási terület is ennek megfelelően került kialakításra.

Motor műszaki tulajdonságai:

A végsebesség 43 km/h (tudatosan korlátozták a megengedett legnagyobb sebességről (45 km/h-ról), mert a több mint 10 ezer levezetett km tapasztalat azt mutatja, hogy a közlekedési lámpa rendszer Budapesten a 40 km/h-ra van hangolva (kevesebb lesz így a lámpánál várakozás). Kb. 45 km a hatótáv, de nyugodtan lehet vele hosszabb távokat is menni, Budapesten belül. 80 kg az önsúly, ami azt jelenti, hogy teljes sebességről könnyebb vele megállni egy váratlan helyzet esetén. Széles abroncsok (budapesti utakkal kompatibilis, repedés, kátyú jóval kevésbé jelent akadályt). Parkolási asszisztens segíti a motor manőverezését tolatás közben.


https://ogreco.com
https://www.facebook.com/ogreco.hu

Update: megszűntek.

Kapcsolódó cikkek

Piaggio MP3 YOUrban, robogó

Három keréken - Piaggio MP3 YOUrban

Ha a kétkerekű motort nem tartja biztonságosnak, váltson három kerékre!

vespa, vespa történelem

Vespa szüzeknek – Darázs történelem, már túl a hetvenen

Az olasz robogó már jó ideje formatervezési ikon is