Genfi Autószalon - Fókuszban a sportautók
A legjobban várt járgány talán a BMW és Toyota közös munkájának a gyümölcse, a Toyota Supra. A legendássá vált japán autó széria változatára még várni kell egy kicsit, de addig is itt a versenyváltozat. így legalább a nagyon várt autó külseje végre lelepleződött.
A kocsi a BMW és a Toyota fanatikusoknál is ellentétet szül, mert a Z4-el azonos technikára épülő rizsrakéta orrában, nagy valószínűséggel BMW hathengeres fog működni... A lényeg, hogy a jelek szerint, egy elég agilis, jól kezelhető és később jól tuningolható hátsóhajtású kupéval lesz gazdagabb az autós társadalom.
A Mazda MX5 alapú Fiat 124-es is megkapta a kemény tetőt, az újdonság már kupéként is funkcionál, és Abart 124 GT-ként kell keresni a szalonokban. A Ford Európába is elhozta a Mustang felfrissített kivitelét, és Genfben is leleplezte az új Bullitt változatot, amely az idén fél évszázados filmnek állít emléket.
A favázas sportkocsikat gyártó Morgan kijött az Aero GT limitált verziójával és a Plus 8 jubileumi kivitelével. Nem világ újdonság, de az Alpine kihozta a 110-es kupé könnyebb és komfortosabb kivitelét is.
A Ferrari a felénk mókásan hangzó Pista, azaz versenypálya nevet adta a 488 leggyorsabb változatának. A hosszútávú világbajnokságon futó versenyautó alkatrészeit kapta meg a 720 lóerős modell. Százra 2,8, kétszázra pedig 7,6 mp alatt gyorsul az ágaskodó lovacskás masina.
Az olasz csúcsgép versenytársa a Porsche 911 GT3 RS, amely talán utoljára kapta meg a hathengeres szívó motor, ami már 520 lóerős.
A Mclaren itt mutatta meg a Senna kivitelt, amely 800 lóerős turbó motorjával a leggyorsabb a versenypályákon. Ezen felül egy szuper gyors versenypályára való tanulmányt is megvillantott a Sennából, ami GTR néven fut. Ezzel állítanak emléket a Le mans-ban győztes típusuknak.
Az olasz Corbelatti, eddig ékszerekben utazó család sportautó gyártásra adta a fejét, az ő munkájuk gyümölcse a régi sportautókat idéző Missile. Nem követik a ma aktuális trendeket, mert az 1800 lóerőt, kilenc literes, duplaturbós motorból préselték ki. Nem csak a motor az érdeekssége az autónak, hanem az is, hogy a megcélzott végsebesség 500 km/óra. A limitált példányszámban készülő sportautót természetesen méregdrágán adják majd.
Megszületett a Seattól már elkülönült a Cupra márkanév, amely már önálló életre kelt. A spanyolok célja hasonló, mint a Mercinek az AMG-vel: külön álló, sportos modelleket dobnak majd piacra ezen a néven. Első autjuk a mai divatnak megfelelő egy suv, az Ateca kapta meg a 300 lóerős, kétliteres turbós motor, amivel 245-öt megy és 5,4 másodperc gyorsul százra.
A Jaguar technikát használó, és régi Aston Martin külsőbe csomagolt David Brown Automotive limitált példányszámú kiadással utazott el Genfbe. Ez is érdekes járgány, de a klasszikus Mini újra gyártásba vitele, az igazi különlegesség. Ezt Mini Remastered néven kell keresni.
Benedek Attila
Fotó: gyárak