Jon Olsson: a síelő autói
A síelő kilencszer nyerte meg az Egyesült Államokban és az extrém sportok világában igen jónak számító X Games-t. Ezen felül nem csak a szabad-stílusban (repülésekkel, levegőben történő mutatványokkal tarkított síelés), hanem a megszokott alpesi, hegyoldalról lesiklásban is vannak jó eredményei. Ebből az extrém sportolói világból sikerült kitörnie a svédnek és átmennie kicsit az autósba.
Első autója egy Mazda B2000 kisteherautó volt, láng nyelvekkel... A jelenlegi állapothoz hosszú volt az út, fontos lépés volt, hogy a közösségi média hamar felkapta a fiatalembert, aki tetőcsomagtartós Lamborghini Gallardóval vagy Audi R8-al ment a síterepekre... Elviekben ilyen célokra teljesen alkalmatlan a sportkocsi, de Olsson megmutatta, hogy keresztbe menéssel és a tempót jól bíró tetőboksszal sok kattintást, követőt és lájkot lehet gyűjteni.
A síelő jól vezet, mert észen kell lenni a 800 lóerő körüli autók terelgetésénél és autó-balesetes képek nem keringenek róla a neten. Az autórajongás a weboldalának a galériájából is kitűnik, ahol a 90-es évekből származó BMW versenyautó is látható (E30). A lista hosszú, pár éve már belevágott az autóépítésbe, amit nem ő maga végez, hanem az elképzelései alapján különféle tuning műhelyek.
Közös nevezőjük Olsson négykerekűinek, hogy kb. 800-1000 lóerősek, rendkívül látványosak és a többségükön téli "terepmintás" matricázás található. (A spanyolországi házán is...) A legismertebb és legcsúnyább véget ért autó a sí terepek megközelítésére meglehetősen alkalmas Audi RS6 Avant, amin azért volt egy kis tupír.
A V8-as motorral szerelt, alapjában is gyors autó teljesítménye a turbófeltöltő beszerelése és a E85-ös üzemanyag használatával már 1000 fölé kúszott. A feltűnést nem csak az ezer paci okozta hangok okozták, hanem a DTM Audikat idéző légterelők és az elmaradhatatlan tetőboksz is.
Ez alapban elég arra, hogy az autós média felkapja az autót és a gazdáját, de attól lett igazán ismert, hogy fegyveres tolvajok 2015-ben ellopták. Mivel a távirányítós kulcs Olsson zsebében volt, a csoda Audival nem jutottak messze. A szép összegekért megépített kocsi vége az lett, hogy egy pakolóházban felgyújtották és teljesen kiégett.
Az autók között gyöngyszem a Rebellion R24, amely utcai közlekedésre alkalmas Le mans-i 24 óráson használt versenyautó. Ez az a négykerekű, amiben csak a raliautókból, helikopterekből ismerős fejhallgatós átbeszélővel lehet menet közben beszélgetni, mert annyira hangos. Ezzel a járgánnyal teljesített Olsson két Gumball futamot is, ami a gazdagok, szépek, híresek és közösségi média sztárok kötelező éves felvonulása.
Közben alakultak az autók, egyik ilyen járgány a 800 lóerősre felhúzott Rolls-Royce Wraith, persze az elmaradhatatlan tetőcsomagtartóval és az álca matricákkal. Olsson egyik friss szüleménye a Lamborghini Huracan mellett, a 800 lóerő körüli, emelt G Mercijének a projektje.
A problémája az volt a zömmel Monte Carlóban élő síelőnek, hogy a hercegségbeli garázsa csak két méter magas, a testes Merci, pedig nem fér el benne. Az autócsere nyilvánvalóan nem működik, ezért inkább egy holland tuning műhelyben az emelt terepjáró tetejét levágták, hogy alacsonyabb tetőt kaphasson a masina...
Benedek Attila
Fotó: jon-olsson.com