Peugeot 508 SW – Megérkezett a kombi változat!

A franciák elkésztették az 508 kombi kivitelét, amely talán stílusosabb és elegánsabb, mint a limuzin. Megéri körbe nézni, nem csak az esztétika miatt, az újdonság 9 millió 340 ezer forinttól indul.
Peugeot 508 SW

A halódó üzleties limuzinok piacán nem véletlen a Peugeot szereplése: a márka nem akarja elengedni az igényes, tehetős és a hűséges vevőit. A másik oka a ”hagyományos” formájú autó létrejöttének, hogy a friss 508-nak nagyon jó a hatása a márka imázsra. És akkor még nem beszéltünk a flottás terület erősödéséről, amelyen elég jól törnek előre a franciák. Az 508 kombi változat megjelenése nem véletlen: Európában ennél az autó fajtánál a vevők 60 százaléka a kombit keresi, Magyarországon ez az arány még 50 százalék körül található.

A kombi talán még egy fokkal szebb, esztétikusabb, mint a limuzin, amit a franciák a berline kifejezéssel illetnek. Fontos megjegyzés, hogy a tervezők nem rontották el a far részt, a pakktér esztétikusan kapcsolódik az autóhoz.

Az 508 SW méretei minimálisat változtak, szerencsére az autó nyúlánksága és a lapossága megmaradt. A magasság 17 millimétert (1420 mm), a hossz pedig kerek négy centit (4790mm) növekedett. Mivel a tengelytáv változatlan maradt, ezért csak az autó farrészén történt a hosszabbodás.

Az újdonságra a kinézete miatt a sportautókból kialakított kombi, az úgynevezett shooting break vagy az életstílus kombi jelző illik a legjobban. Ennek oka, hogy a puttonyos autó megalkotásánál a cél nem az irdatlan méretű raktér létrehozása volt, hanem a használható, praktikus hátsó tér kialakítása, szép külsőbe csomagolva. Ezért 530 literes a tér, ami a hátsó ülések lehajtását követően 1780 literesre növelhető. A viszonylag sík felületek által határolt csomagtartóban 12 voltos csatlakozó, négy darab csomagrögzítő kampó és lámpa található. A praktikumról a rozsdamentes acélból készült védő lemez gondoskodik. Amit a csomagtartó elején helyezték el, így pakoláskor nem sérül a padló. A raktér alsó borítását egy kampós madzaggal lehet megemelni, így két kézzel, kényelmesen lehet pakolni alatta. A 2795 milliméteres tengelytávnak köszönhetően a hátsó üléseken elég nagy a hely a lábaknak és a térdeknek. Mivel a tető vonala egyenesen fut, így nincs a limuzinnál előjövő fejtér csökkenés, amely a magasabb utasoknál jelentett gondot.

Az 508-as utastere még mindig nagyon egyedi és stílusos. Két változatot próbáltunk az Esztergomban tartott hazai bemutatón. A GT-Line belsejében a bőrök mellett szénszál utánzatú műanyagot használtak.

Az Allure változat pazarabb volt, mert ott már megjelent az Alcantara az üléseken és a kárpitozáson. A plusz pontot a sötét szürke fabetét és a matt fém csíkok okozták. Ezzel a párosítással nagyon esztétikus, valódi prémium belsőt alkottak a tervezők. Aminek hatása, hogy valódi élmény nézni a fém elemek, a bőrök és a szürke fa harmóniáját. A fülke praktikus is, a közép konzol alatt lévő helyre tették a telefon töltési lehetőséget, amelyet történhet USB csatlakozóról és vezeték nélkül is.

Benedek Attila

Fotó: Peugeot, szerző

Kapcsolódó cikkek

Ford Mondeo Vignale teszt

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Csendes kényeztetés

Benzines turbó motorral teszteltük a Mondeo csúcs változatát

Toyota Prius teszt

Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive – Takarékossági célszerszám

Szuper takarékos a Toyota negyedik generációs hibridje