Hétüléses autó – A kiválasztás menete, amire érdemes figyelni

Az autóvásárlást érdemes az interneten kezdeni, ahol a Nagy családosok egyesülete ajánlásaitól kezdve, sok információ elérhető. A szaksajtó is sokat tud segíteni a tájékozódásban, mert számtalan cikk született a témában az írott sajtóban és a világhálón működő újságoknál is. A nézelődés eredménye egy kisebb-nagyobb lista azokról az autókról, amelyek szóba jöhetnek. A válogatás végén -értelemszerűen - az anyagilag megengedhető típusok maradnak, ezekről érdemes legyűjteni a teszteket, leírásokat és a használói tapasztalatokat. A kissé elmélet szagú felkészülésnek az az előnye, hogy az adat gyűjtést helytől és időtől függetlenül lehet végezni, így a közös családi programoktól nem vesz el időt a nézelődés.

Ha ezek megvoltak és kész a lista a szóba jöhető, leinfózott autókról, akkor praktikus a gyerekekkel, a gyerekülésekkel együtt felpakolva elmenni a kereskedésebe. Az első lényeges szempont, hogy miként fér el a család a járgányban és a harmadik üléssorban, ki, hogyan fér el. Marad-e hely mögötte a csomagoknak?

A dízel vagy benzin vagy hibrid üzeműt kérdésre a választ az évente megtett kilométerszám és az adja meg, hogy hol teszik meg a kilométerek nagyobb részét. Ha valaki sokat autózik városban, akkor a hibrid és benzines a nyerő, de ha sokat autóznak, hosszabb távokon, ez esetben a dízel előnyei jobban kijönnek. Ennek eldöntésében sokat segít a matek: amikor a valós fogyasztási adatokkal elkezd valaki számolgatni. Ott fekete-fehéren látszik, hogy a drágább motor variáns mikor hozza be az árkülönbséget. Vagy behozza-e egyáltalán… Hogy a kép még bonyolultabb legyen, ott az autók értékvesztése… Ez egy kevésbé komplikált, kihalófélben lévő, 1,6-os szívó motoros autónál vagy hibridnél jobb lehet, mint a dízeleknél és a turbós, kis hengerűrtartalmú benzineseknél.

Az autók valós fogyasztási adataihoz már közelebb állnak a manapság megadott gyári fogyasztások, mert az aktuális (WLTP) mérés jóval reálisabb képet ad az elődjénél (NEDC). Aki teljesen biztosra akar menni, annak a szaksajtó tesztjeit ajánljuk, vagy a németek kedvenc információs oldalát, ahol a felhasználók töltik fel az autójuk fogyasztási adatait.

Az ár kérdésnél szerencsére adódnak pozitívumok is, ugyanis az értékesítő által megmondott valós ár, általában alacsonyabb a meghirdettetnél. A másik, hogy a vezérképviseletek és a kereskedők is készülnek akciókkal a nagycsaládos kedvezményre, úgy hogy bátran érdeklődjenek, nézelődjenek.

A végére még egy fontos tanács és egy megjegyzés: a próba útra azzal a motorú autóval menjenek, amelyet kinéztek maguknak. Ezt a csalódások elkerülése végett érdemes megcsinálni. A megjegyzés pedig az, hogy a jól megtervezett kiválasztást másodpercek alatt fel tudja rúgni pl. egy ingyenes szervizcsomag ajánlat, ami a garancia idő végéig szól...

Benedek Attila