Genfi Autószalon – Mint a régi szép időkben

Pontosan 91 darab világpremiert ünnepeltek Genfben, a pénz fővárosában tartott autószalonon, ahol 180 kiállító tette tiszteletét. A szalon a szokásoknak megfelelően a Palexpo vásárközpontban zajlott, amely hasonlatos a mi kőbányai Hungexpo vásárvárosunkhoz. A világ premierekbe beletartoznak a versenygépek, pl. a Formula E új versenyautója is, és olyan furcsaságok is, mint a négykerekű, városi használatra tervezett elektromos quad. A tanulmányok többsége hozta a kötelezőt: tehát felkészítették őket önvezetésre és nem hagyományos motor hajtotta őket. Ez volt a közös nevező bennük, de előfordultak repülő autók is...

A Volkswagen nem spórolt, szép mennyiségű I.D. tanulmánnyal vetítette előre a robbanó motorok nélkül elképzelt jövőt. Ezekkel ágyazott meg a közeljövőben érkező elektromos autóknak.

A I.D. Vizzion már egy picit távolabbra mutat, mert a kormányt nélkülöző Phaeton méretű autó már a teljes önvezetést vetíti előre és azt, hogy az autó inkább egy 4-5 személyes guruló társalgó lesz. Kisebb és korábban bemutatott testvére az eredeti I.D., már 2019 év vége felé piacra lépő Nissan Leaf konkurenst jelez. Ez lesz a VW első széria, tisztán elektromos járműve, ami a speciálisan az elektromos autóknak tervezett padlólemezre épül. Ezt követi majd a hajdani hippi busz vonalait követő verzió és egy suv, ami nélkül nem élet az élet.

A konszern társ is ráment a villany technikára, a Porsche Mission E technikájára épül a Mission E Cross Turismo, ami a ma divatos szabadidő-autók, crossoverek jövő verzióját mutatta meg, ahol négy-kerékhajtás, szabadidős felhasználás és a praktikum ötvöződik. A fehér és szuper gyors masinát 600 lóerőt teljesítmény és 3,5 másodperces százra gyorsulás jellemzi. A Porsche közel ötméteres autójának félezer kilométeres a hatótávja.

Az egyik legszebb, legtöbb esztétikát tartalmazó négykerekűt a BMW vitte a Genfi Autószalonra. A bajor autó a következő generációs, a nyolcas sorozatba tartozó négyajtós kupét harangozta be. Ráadásul nem csak a sima nyolcas Gran Coupét, hanem annak M8-as verzióját. Ez a masina - ha megőrzi nagyjából a felvonultatott vonalait - akkor nagy sikerre számíthat, mert nagyon szépre sikerült. Ez a négykerekű mutatja a BMW jövőben követendő formavilágát, amelybe a jelek szerint visszatér a cápás, igen karakteres orr is. A bajorok elhozták még az új Z4-et, már korábban beharangozó koncepciójukat is.

A Škoda a zöld hajtás minden elérhető formáját bevetette, mert a Vision X földgázzal, benzinnel és elektromos módban is megy.

A szalon egyik alig figyelmet kapó szenzációja, hogy a Honda korábban bemutatott, a Honda 600-as miniautót mintázó villanyautója, jövőre már gyártásba kerül. Közel azonos formában, a nagy birtoklásai vágyat ébresztő tanulmányhoz hasonló külsővel.

Benedek Attila

Fotó: gyárak