Ford Ecosport Titanium 1.0 EcoBoost – Középpontban a motorok

A közeljövőről annyit, hogy pár hónap múlva érkezik a 1,5 literes, 125 lóerős, 300 Nm-t tudó turbódízel, amivel már elérhető lesz a négykerék-hajtás is. Ez lesz az Ecosport csúcsmodellje.   


A forgós ezres motor a körülmények miatt nem hajszoltuk. A kormány mögött lévő kis műanyag fülekkel is lehetett lépdelni a fokozatok között. Ez egy kis extra az automatához, ami okos döntés a tervezők részéről. A váltót ügyesen programozták, rövid a reakció ideje, nem "gondolkodott" le, felváltáskor és városi lassú menetben sem. A városban sokat járóknak tetszeni fog. A háromhengeres jól vette a fordulatot, a reakció készsége első rangú, a Wartburg hang nem jellemző rá.


A dízel papíron lassabb, de a 215 Nm nyomatéka egy fokkal jobban illet a suvhoz, mint a benzin motor. A kézi kapcsolású váltó fokozat kiosztása jó volt, a váltási érzete is remek. A dízel átlagfogyasztását levittük a pár tíz kilométeres úton 6,1-re. A kézi kapcsolású váltó, dízel motor párosa valószínűleg takarék bajnok lesz, mert a hosszú áttételezésű hatodik fokozatának köszönhetően a motor 90 km/óránál 1650-et, 110 km/órás tempónál pedig 1900-at forgott. 
Az új suv sem lóg ki a Fordok közül, jó a vezethetősége, vezetési élménye. Nyilvánvalóan nem érdemes a Focus RS-hez mérni, a konkurensekhez képest egész jó élményt ad a vezetése. Ami megnyugtató, hogy az ezres motorból kipréselt 125 lóerő elég az automataváltó által megdobott 1324 kilós karosszéria mozgatásához.             

Benedek Attila

A Ford üdvöskéjének a belsejéről és bevezetéséről itt olvashat bővebben.     

Hossz/szél./mag.: 4096/1816/1653 mm
Motor: 998 cm3, 125 LE/ 6000, 170 Nm/1400-4500
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,6 s
Ár: 7 910 000 Ft (Alapár: 5 295 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.