Ford Opció – Viszlát használt autó?

A kék ovál reagált a hazai autópiac változására és itthon is bevezetett egy olyan terméket, amely tőlünk nyugatabbra már igen népszerű. Ennek segítségével elérhető, hogy a vásárlók könnyebben váltsanak új autóra és később a márkánál maradjanak.
Ford Opció

Ez a konstrukció az autós szakmában kevésbé ismert embernek – egy korábbi Ford alkalmazottnak köszönhető - aki még anno, megreformálta az autó finanszírozást. Mint újítót egy lapon emelgetik Galamb Józseffel és hasonló nagy nevekkel, akik komoly változást hoztak a szakmába. Ezt az urat úgy hívják, hogy Eustace Wolfington.

Az autós családba született Wolfington dolgozta ki azt a rendszert, amelyet 1992-ben vezettek be az Egyesült Királyságban. A népszerűségéről annyit, hogy a szigetországban eladott Fordok 83 százaléka ezzel a konstrukcióval kerül a vevőkhöz. Azzal is előbb járnak az angolok, hogy náluk használt autóra is igénybe lehet venni a felénk Ford Opció néven futó pénzügyi megoldást.

A hazai autópiac talán legjobb éve 2007 volt, akkor 176 978 darab autót értékesítettek a márkakereskedők. Az eredmény abszolút nem tükrözte a piac valódi állapotát: a nulla százalékos kezdő részlettel induló, alacsony havi részletes, hosszú távú hitelekkel turbózták fel a bankok - a kereskedőkkel karöltve - az új autó eladásokat. Utána nem sokkal jött a válság, aminek egyik hatása az volt, hogy az árfolyam változás miatt, jóval többet fizettek ki, mint amire számítottak az elején. Ezek után érhető, hogy miért akkora sláger a használtautó, aminek az ára 1,5 milliónál áll meg.

A helyzet szerencsére változik, ezt az új autó eladási statisztikák is bizonyítják. A Ford ezért lépett színre a magánszemélyeknek szóló Ford Opció nevű megoldással, amely azt takarja, hogy minimum 20, maximum 30 százalékos kezdőrészlettel vihető el a jármű, aminek fixek a törlesztő részletei. Ez után jön a perpetuum mobile, azaz az örökmozgó, ami megvalósítja, hogy három vagy négy évente folyamatosan új Fordba üljön a vásárló.

A kulcs a konstrukcióban, hogy már az ügylet elején megállapodnak, hogy a mennyiért veszik át az autót a futamidő végén (opciós vételár). Az ”örök mozgást” az adja, hogy a következő járműhöz a beszámítási különbözetet felhasználhatják kezdő részletként. Így lehetséges, hogy viszonylag könnyedén tud átülni a tulajdonos egy új járműbe.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Renault Koleos teszt

Új Renault Koleos – Kényelem, francia módra

Ha kényeztetni szeretné önmagát és az utasait...

Ford Opció

Ford Opció – Viszlát használt autó?

A kék ovál megkönnyíti az újautó vásárlást

Alfa Romeo QV teszt

Alfa Giulia QV – Gyorsasági szakág

A BMW M3-as ellenfél, Ferrari rokon motorral