Zöldautó konferencia, pozitív jövőképpel

Trükkös volt a világ egyik legnagyobb lízing cége, mert az itthoni éves konferenciáján ismét a zöld autózást állította a középpontba, de ennek a farvizén szépen bevezette az új "gyermekét" a hazai piacra. Az új szolgáltatásuk a használtautó piacot forgathatja fel, ugyanis a LeasePlan autóparkja 1,7 millió darabot számlál, ezért teli vannak ellenőrzött előéletű, biztos szerviz hátterű autók tömegével.



Az új szolgáltatásuk lényege, hogy ezekből lehet válogatni úgy, hogy kéthetes pénz visszafizetési garanciát is biztosítanak. A bónuszt az jelenti, hogy az ár kötött, és semmilyen rejtett költséget nem tartalmaz. Egyetlen negatívuma az új üzletágnak, hogy nem lehet alkudni, az árak fixek.

Ez a modell kuszálhatja az erőviszonyokat a kalandos hazai használtautó piacon, annak is azt a rétegét, amelyeknél a vevők a 2-3-4 éves autókat keresik. Ez volt a mellékszál a konferencián, ahol a magyar autópark zöldítéséről is hangzott el sok érdekes információ.

Terjedésben a villanyautók

Az átlagember, aki zöld autóban gondolkodik az inkább a használt, ma már 3-4-5 millióért elérhető, régebbi teljesen elektromos autókban gondolkodik vagy a több tízmilliós Teslában. Ez a két véglet. Az új modellek 7-8 milliótól indulnak, és ennyi pénzt egy korlátozottan használható autóért kiadni, itthon még igen nagy luxusnak és pénz kidobásnak tűnik.

A LeasePlan ezért a céges ügyfeleit "csípi" nyakon és náluk terjeszti a villanyautózást. Ez hosszabb teszt időszakból, felvilágosításból és oktatásból áll. Ugyanis komoly gazdasági előnyökkel járhat, ha villanyautóra váltanak, mert céges szinten nincs cégautó adó, a járműnek a szerviz költségei pedig jóval alacsonyabbak. Ez csak néhány, a meglepően sok előny közül, plusz a tartósbérlet pozitívumai.

Lökéshullám

A hazai autópark zöldítésének a felvállalása dicséretes dolog, a mögöttes szándék pedig jóval üdvözítőbb és jóval nagyobb hatású. A zöldítés beindulása abból is látszik, hogy a különböző iparágak nagy nevei összefogtak, ez kellő súlyt ad a témának. A hatása a társulásnak az, mint amikor a hógolyót legurítják a hegyről és egyre csak növekszik, a végén pedig megállíthatatlanná válik.

A ZEV Challenge elnevezésű önkéntes kötelezettség vállalást a nagyágyúk jellemzik, köztük van a LeasePlan is, amely 1,7 milliós autóparkjával az egyik legnagyobb lízing cég a világon. Az említett csoportosulás a célja, hogy minél gyorsabban elterjesszék az elektromos autózást, nem véletlen, hogy az idei New York-i Formula E futamon jelentették be a megalakulásukat. A ZEV Challenge-ben résztvevő cégek, államok, szervezetek komoly elkötelezettséget vállaltak, ezek közül a "leghúzósabb", hogy 2030-ra a járműves CO2 kibocsájtásuk nulla lesz.



A vállalatok között olyan óriások is szerepet kaptak, mint az Unilever vagy a nagy csomagszállító cégek, amelyeknek hatalmas a szállítmányozási részlege. Ezeket hibridre, elektromosra vagy hidrogén alapúra átállítani szép munka lesz. Ennek a hatása lesz az, amely komolyan be fogja pörgetni a személyautók elektromosra való átállását is.

Benedek Attila