Ford S-Max és Galaxy Hybrid - A villamosítás megkezdődött

A kék ovál igen izgalmas ajánlattal jelentkezik a hétüléses autók piacán, a közel jövőben. Az alaposan felfrissült egyterűikbe öntöltő-hibrid hajtás került.
Ford S-Max, Ford Galaxy

A Ford ügyes trükköt vetetett be, hogy a piaci pozícióit erősítse. Amíg a konkurensek sorra hagyják abba a buszlimuzinok, azaz az egyterűek készítését, addig a Ford gyártásban hagyja az S-Maxot és a Galaxy-t. Az oka, hogy az alapos frissítést követően lesz rájuk igény. Ez azért állítható ennyire magabiztosan, mert sokaknak nem jönnek be az egyre jobban terjedő, haszonjármű alapú hétüléses modellek. A Ford újdonságai, a doboz formájú konkurenseknél jóval kifinomultabbak és ”kékvérűbbek”. Ráadásul elérhető náluk az igen kívánatos és kényeztető Vignale felszereltségi szint is.

A két egyterűt Spanyolországban, közelebbről a valenciai gyárban készíti a Ford. A megtartásuk melletti fő érv, hogy eddig aránylag jó eladásokat produkáltak. A bónuszt az jelentette, hogy a vásárlók általában az alaposan felextrázott, drágább kiviteleket keresték. Ezeken pedig igen jól keresett a vállalat.

A 2015-től gyártásban lévő autók számai a következőképpen festenek: a kisebbik S-Max-ból 125 ezer darab fogyott, a testesebb Galaxy-ból pedig 69 ezer.

Ahhoz, hogy az új modellek a gyártósorra kerüljenek, komoly beruházásba fogott a kék ovál. Az utóbbi időben 42 millió Eurót költöttek az üzem korszerűsítésére, amibe beletartozik az új akkumulátor részleg létrehozása is (24 millió Euró). Itt készülnek a vízálló, ütközési energia energia elnyelő burkolattal ellátott lítium-ion akkumulátorok. Az áramtárolók az egyterűek alján kaptak helyet, így nem csökkentik az autónak az utas és a csomagtér méretét.

Az újdonságok orrába pedig a Kugában debütált, friss fejlesztésű öntöltő-hibrid technika került. Ez 2,5 literes, ”éhezésre” tervezett négyhengeres motor, automata váltó és a villanymotor hármasát jelenti. Az összteljesítmény200 lóerő, a nyomaték pedig 210 Nm. A hibrid egyterűek, az elveszendő fékezési energia 90 százalékát is vissza tudják táplálni az akkumulátorokba. A testes autók szén-dioxid kibocsájtása 140 g/km, ami igen jó fogyasztást feltételez.

A Galaxy alapban hétüléses, a raktere a hátsó ülések lehajtása után a tekintélyes 2339 liter… Az ötüléses - de hét üléssel is kérhető - S-Max, az ülések lehajtását követően 2200 literes teret biztosít. Az öntöltő-hibrid technika megjelenésével igazán kényeztető, szuper csendes egyterűek születtek.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Hogyan használd autóban az ózongenerátort?

Hogyan használd autóban az ózongenerátort?

Mire jó egyáltalán egy ózongenerátor? Mutatjuk.

Bridgestone Turanza T005

Bridgestone Turanza T005 – A gyakorlatban

Pataki Zitával együtt próbáltuk a Bridgestone legfrissebb abroncsát