Ford Ecosport Titanium 1.0 EcoBoost – Dobó Kata új autója

A Ford igyekezete teljes mértékben érthető, mert annyira pörög a suv piac, hogy nem engedheti meg magának azt a pár év csúszást, amit egy nulláról kifejlesztett modell elkészítése igényel. Az Ecosportról azt érdemes tudni, hogy a Ford dél-amerikai részlege fejlesztette ki, a helyi igényeknek és ízlésvilágnak megfelelően. Ez járgány a szülőhazájában sikeres, az előző verziója hozzánk Indiából érkezett... 

Ezzel az a gond, hogy Európa a világ azon szeglete, ahol a legfinnyásabbak az autóvásárlók. Erre bizonyíték, hogy kevés máshol megálmodott modell vált sikeressé felénk, megfigyelhető, hogy a japán vagy koreai gyártmányok közül leginkább azok futottak be, amiket direkt erre a piacra terveztek. 
A fenti eszmefuttatás jól mutatja, hogy mi volt a gond az előző változatokkal. A kék ovál úgy oldotta meg a problémát, hogy a krajovai üzemébe (Románia) beruházott 200 millió eurót, felvettek rengeteg új dolgozót. A végső csapás a múltra az volt, hogy 2300 ponton változtattak az autón. A befektetett munkának, időnek és pénznek az lett az eredménye, hogy egy kisméretű autókkal versenyre kelő, vállalható suvval lett gazdagabb az autópiac.   

Mielőtt elmerülnénk Dobó Kata legfrissebb autójának a részleteibe, általános jellemzés az Ecosportól: rengeteg vezetői segéddel és kütyüvel árulják. Csak korszerű turbós motorokkal és hatsebességes váltókkal kapható, az utastérben az új Fiestából ismerős műszerfal és Focus kormány található.

A külsőben talán az orr részt lehet furcsállni, de amit lehetett, azt kihoztak a tervezők az alapanyagból. A kategória elvárásait hozza a Ford, elérhető a ma divatos színek mellett a kétszínű fényezés, és aránylag jók a személyre szabási lehetőségek is. A vezethetőség elég jó lett, erről a havas, hókásás és az esős hegyi utakon szereztünk tapasztalatot. 

Az autóval kapcsolatos legmeglepőbb dolog a két mérettel is játszó csomagtartó ajtaja volt, szégyenszemre nem tudtuk kinyitni... Segítséget kértünk, és ahogy gondoltuk, a megoldás egyszerű volt: az ajtó balra nyitódott, nem pedig felfele. A kilincs pedig a jobb oldali lámpába volt elrejtve... 

Cudar időjárási körülmények között tettük próbára az újdonságot, így első kézből szereztünk tapasztalatot az autó fűtésrendszerről és a kormány, a szélvédő és az első ülések fűtéséről. Egy ponton sikerült fogást találni a technikán, ami az első ajtók ablakainak az első harmadának a párásodása volt. Itt törölgetni kellett.

A műszerfal ismerős az új Fiestából, jól áttekinthető, jók az anyagai, a táblagép angol nyelvű, a navigációja és a menü rendszere könnyen kezelhető. Már a Sync 3 rendszer fut rajta, kár hogy a magyar nyelvet nem ismeri. A zenét sokat hallgatók örömére megérkezett ide is a B&O Play hangrendszer, ami remekül szól. 

Két motorral sikerült kipróbálni az Ecosportot, a velük kapcsolatos tapasztalatokat itt olvashatja. 

Benedek Attila