Citroën C5 Aircross menetpróba – A kényelem háttere

Elég nehéz manapság újat kitalálni a suv műfajban, amely egyre jobban uralkodó válik a hagyományos személyautó formákkal szemben. A műfaj terjedését jelzi, hogy 130 fölötti terepjárónak látszó autóból válogathatnak a vásárlók… A méret skála az egészen kicsitől, az öt méter fölötti óriásokig terjed.

Az úttörőknek könnyű volt a dolga, mert anno szinte konkurencia nélküli volt a piac. A gondja mostanság a gyáraknak, hogy olyat találjanak ki, amire a vevők egyáltalán felfigyelnek, mert akkora a zsúfoltság a kategóriában.

A tervezési filozófia

A Citroën az előbb vázolt helyzetet jól oldotta meg. Ez több dologban valósult meg a C5 Aircross-nál, az egyik az a karizmatikus külső, ami nem agresszív, és tökéletesen beleillik a márka mai arculatába. A lámpák elöl LED-esek, hátul szintén ezt a technikát alkalmazták. Ott annyival tovább lett gondolva a dolog, hogy a búra alatt lévő 3d-s formák ontják magukból a fényt. A hátsólámpa, felkapcsolás nélkül is esztétikus.

A prémium autókban már jó ideje elérhető a személyre szabás lehetősége, ez egy ideje már Citroënnél is megvalósítható. Esetünkben a hét külső színt lehet variálni a három színnel, ezek a ”szín foltok” a tetősín alsó részén, az első lökhárító betétjeiben és a kocsi oldalán lévő Airbumb műanyag betétben helyezkednek el. A karosszériát 17, 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsák dobják fel. Ezen lehetőségek variálásával lehet harmincféle változatban a külsőt megálmodni.

Ha ez nem lenne elég, ott az ötféle belső hangulat, amely segítségével otthonos, meleg belsőt is lehet varázsolni a 4,5 méteres autóba. Az utastér formavilága szögletes és letisztult, amit feldobnak a bőrös, utazós világból érkezett elemekkel. (Ez az irányzat a C4 Cactus-nál jelent meg először.) A vezető előtt 12,3 colos a kijelző, ami jól személyre szabható. A középkonzolon 8 colos érintőképernyő található. Ez az egész, elég jó, egyedi citroënes hangulatot eredményez.

Egyterűs megoldások

A tervezők felmérések alapján dolgoztak, ezért azokat az elemeket álmodták az utastérbe, amiket a vevők hiányolnak a mostani szabadidő-autókból. Így a praktikum és az egyterűs megoldások kerültek előtérbe. Ennek köszönhető a három egyforma hátsóülés, amely külön-külön mozgatható és a háttámlájuk is dönthető. Az első ülések közötti kartámaszban található egy hatalmas tároló, ami hűthető is.

Az adu ász

A Citroën nemrég kezdte el a Citroën Advanced Comfort nevű filozófiáját bevezetni. Ez annyit takar, hogy nem csak kényelmes rugózást és jó üléseket kínál, hanem a kényelem témát egybe gyúrja, ez volt a vezérelv az autó tervezésénél.

Ez az üléseknél például úgy jelentkezik, hogy 1,5 centi vastag puha szivacs található közvetlenül a kárpit alatt, ami mögé egy jól tartó, erősebb réteg tettek. Így a nagyon kényelmes az ülés, ráadásul hosszabb távon is kényelmes és nagyon tartós. Ebbe az elképzelésbe jól illik a menetpróba első részében említett rugózás, amely az egyik legkényelmesebb szabadidő-autóvá varázsolja a Citroën C5 Aircross-t.

Segéderők

A mai technikai színvonalhoz hozzátartoznak a vezetési segédek is, ezekből komoly a C5 Aircross ellátottsága. Kereken húsz ilyen segéd áll rendelkezésre. Az elektronika téren olyan különlegességek is megjelentek, mint a beépített fedélzeti kamera, amelynek a képe átvihető okostelefonra. A kamera meghatározott lassulás esetén menti a felvételeket - a hely és a sebesség adatokkal együtt - mert GPS-el is fel van szerelve. Ez a funkció balesetnél jön jól.

Pár szót a jövőről: még idén megérkezik a 4x4-es változat, amely egyben a legzöldebb C5 Aircoss is lesz, mert a kb. 60 kilométeres hatótávot tud majd a tölthető hibrid rendszerrel szerelt csúcs C5.

Benedek Attila