Az idei AMTS – Rekord nézőszám!

A három napig nyitva tartó kiállításról két tudósítás megy majd, elsőként a széria autókat járjuk körül. Ez azért fontos szelet, mert néhány éve már a rendezők felismerték, hogy nyitni kell a szalonautók felé. Az oka, hogy a néhai Automobil kiállítás már rég megszűnt, és az AMTS-n kívül, csak a kereskedők által időnként összerakott "szalont" lehet megnézni. Ez a két hely, ahol az új autókat egy kupacban meg lehet szemlélni.

A Kia sajtósával sikerült pár szót váltani a rendezvényen, az oka, amiért kimentek elég nyilvánvaló: ennyi autó iránt érdeklődő embert, sehol máshol nem tudnak közvetlenül elérni. Ezért is lehetett vagy 4-5 Stingert látni az új autókat felvonultató csarnokban.

A sok érdeklődő ellenére, annyira nem törtettek a vezérképviseletek a kiállítói helyekért. Ha jó a memóriánk, akkor a Citroën, Hyundai, Infiniti, Kia, Lada és a VW volt kint, vezérképviseleti szinten, önálló standdal. A VW elhozta a Golf GTI, a német autópálya rendőrségnek tuningolt verzióját és a villanyautóit, így a sebességre és a zöldségre fókuszált. A Lada országos premiert tartott, a Vesta kombit itt leplezte le, amelynek elhozta az emelt kivitelét is (SW Cross). A jármű egész kellemes darab, a váltó és a motor is az orosz márka fejlesztése. Hátránya az előnye is: egyetlen, 1,6-os szívó motorral forgalmazzák, így az egyszerű szerkezetű, turbó nélküli erőműnél többre vágyók vagy elmennek máshova vagy megelégszenek a 106 pacival.

A Hyundai ügyesen játszott Michelisz Norbinak a márkához való igazolásával, az i30 N kivitelét is ki tették a standra, és persze egy sor Hyundai-t. A Kiánál is kint volt az egész paletta, a Stingert állandóan nagy érdeklődés övezte, ami érthető.

A Ford egyik budapesti kereskedője révén mutatta meg a választékát, persze elhozták a Mustangot is.

Volt egy kis trükközés a kiállítás beharangozójában, mert az új autók mellett ott volt a külön villanyautós, suvos, kisteherautós kiállítás is, plusz a hazai gyárak, autós cégek felvonulása. Bónusznak pedig ott volt a korona ékkövet jelentő "Fenevad" mustra, ahol sportkocsikat mutattak be.

 

A trükk az volt, hogy a fent említett külön témák egy csarnokban voltak. Ráadásul az autók nagy része a Duna Autótól származott, amely számtalan márkát áruló kereskedés és a Lada vezérképviselet is. Amit ígértek az viszont meg volt: a közönség láthatta a piac zöld autós, suvos és kisteherautós felhozatalát.

Ami kissé karcsúra sikeredett, az a "Fenevadak" kiállítása, ez egy sorba rendezett sportos autókat takart. Megfért együtt a Mustang, az Infniti kupé, Audi A5 RS, a Kia Stinger és a Fiat 500 egy harapósabb verziója is. És kb. ennyi volt.

Az Audit a győri gyár képviselte, a standon "térdig" jártunk az RS Audikban. A hazai csapatot erősítette a Suzuki két autója, a német műszerfal beszállító idén is kint volt, érdekességük, hogy jó részt Budapesten tervezik a kiállított darabokat. Az ügyfelei között ott a Land Rover, a Jaguar, a Maserati és a Porsche is.. Ez ismét a hazai szürkeállományt dicséri.

Az Infiniti nem itt – a vadonatúj G csarnokban – hanem a tuningautókat felvonultató A pavilonba mutatta be a választékát.

Benedek Attila

Fotó: szerző