A célszerűség öröme

A sportkocsi talán nem a legjobb elnevezés erre a kocsira. A kombi típusú Kia Ceed 1,6 literes, 115 lóerős teljesítményű diesel motorral rendelkezik. A sportolók ennél többre vágynak. A családokat, akik az árat is figyelik – és ez a fő célközönség a kombi kompakt kategóriában –, érdekli leginkább a Ceed SW 1.6 CRDi.
A tesztautó már a csomagtartó fedelének felnyitásakor is örömet okoz. A hátsó ülés mögött ugyanis 625 liter térfogatú hely van a csomagok elhelyezésére. És ha egy karral a hátsó ülést lefektetjük, akkor összesen 1694 liter hely lesz a tárolásra. Egy Golf Variant hossza 3 centiméterrel kevesebb, a csomagterének térfogata pedig 605, illetve 1625 liter.
Elég hely van a csomagokra, és a fej, meg a láb számára is.



A Kia-ban a rakodási tér rendkívül praktikusan van kialakítva. Miután néhány láda vizet elhelyeztünk a rakodótérben, még mindig marad bőven hely a hátsó részben. A hátsó ülésen az utasok számára kényelmesen van hely. Az utasok lábai is jól elférnek, és fent is marad elég levegő. A kivitelezés nagyon átgondolt, és az utas jól érezheti magát. A tesztautóban egy nagy infotainment-rendszer van 8 collos kijelzővel, és egy navigációs készülék. 890 euróért egy közlekedési ismereteket és egy audio-rendszert kínál fel a Kia. Jól használható grafikákat és aktuális közlekedési adatokat is kínál ez a rendszer. A használata kellemes. Tehát minden készen áll a nagy családi utazáshoz.

És a motor? Biztos, hogy a 115 lóerős és 280 Newtonméter forgatónyomatékkal rendelkező Ceed nem fog kisodorni fákat a helyükről. De a hatfokozatú sebességváltóval jól el lehet boldogulni vele a városban. A nem túlzottan ambiciózus előzésekre is van elég ereje. Mindenesetre ezzel a kis Diesel motorral kellemesen lehet utazni. Ha felmelegszik, akkor sem lesz kellemetlen. Ezenkívül nem fogyaszt sokat. És ha nem is figyelünk különösebben arra, hogy keveset fogyasszon, akkor is a városban és országúton is 5 liternél kevesebbet fogyaszt 100 kilométeren.
A Ceed SW 1.6 CRDi viszonylag kevésbe kerül, nevezetesen 22 490 euróba. A tesztautónk ára 27 990 euró volt, de abban benne volt egy navigációs csomag meg egy technológia csomag is. Még további extrákkal, például különleges bőrkárpitozással és metál lakkozással fölmegy 30 000 euróra is, ami még mindig jó ár egy ilyen kocsira.


Értékelés

Utazási feltételek + + - -
Jó, de nem különleges rugózás. A jól súlyozott kormány több visszajelzést tud adni.

Teljesítmény + + - -
1,6 liter turbódiesel motorhoz való olaj, 115 lóerő (84 kW); Vmax: 192 km/h;
0–100 km/h: 11,1 sec (gyorsulás)

Üzemanyagfelhasználás + + + -
3,9 liter (normál) 4,9 liter (tesztautó)

Ár + + + -
Legalább: 22 490 euró;
Tesztautó: 31 450 euró